De tuin vernieuwd

Israël, Jeruzalem

Ik had in het verleden al gesproken over de olijfbomen die geplant werden eind oktober. Rond deze bomen zouden muurtjes gebouwd worden. Het zijn een soort bankjes waar mensen kunnen op zitten. Verder zullen ook de plastic banken verdwijnen en vervangen worden door marmeren banken. Dat proces is reeds begonnen. Ook hiervan heb ik een filmpje gemaakt. De werkersdie enorm veel werk verzet hebben, geen Engels spreken, dus uitleg met handen en voeten, haha, had ik beloofd een film voor hun te maken. Deze hebben ze intussen gekregen. Vandaag kunnen we zeggen dat de muurtjes gebouwd zijn en een rij marmeren banken geplaatst zijn aan de achterkant van Center Platform. George, onze tuinman, kreeg nu veel werk omdat in de bloembakken mooie bloemen geplant moesten worden. Daar weet George wel raad mee, haha! Hij is een prachtkerel die verstand heeft van tuinieren. Hij spreekt enkele woorden Engels wat natuurlijk grappig is. Hij houdt ook van medicjnenen voor de bomen, bloemen en planten. Daar praat hij constant over. Misschien lachwekkend maar het helpt echt. Hij weet waarmee hij bezig is. Ook Rikkie, onze Nederlandse tuinvrouw, die eigenlijk de baas is van George, helpt hieraan mee. Bekijk het resultaat maar. Mooi toch? Ze vroeg een leuke foto van het resultaat, met haar er ook op natuurlijk. Nou, het mag gezien worden.