Debora is jarig

Israël, Jeruzalem

Vandaag was onze laatste werkdag. Vandaag is ook Debora jarig. Verjaardagen werden voordien in de groep gevierd tijdens de werkdag. Daar stapten ze onlangs van af. Toch werd Debora op een bijzondere wijze gevierd. Tijdens de dag konden twee van de shopmanagers, Matilda en Raneen, het niet laten om stiekem tijdens hun pauze binnen te vallen in ons appartement met een taartje en een dikke hug voor de jarige. Nog tijdens dit bezoek kwam ook Lubna, het huishoudster stiekem binnen met een ander taartje. Wat superlief en verrassend. En daarmee eindigde het nog niet. Deze avond wordt traditioneel de Fellowship avond gehouden. Deze avond zou in het teken staan van Debora's 64ste verjaardag. Wat leuk ... kaarsjes begeleiden haar op haar pad, de trap en in de staff room. Het hele team van vrijwilligers zingt voor haar. Er is taart en drank. Er zijn de vele lovende woorden aan haar adres. Debora is dan ook een van de topmedewerkers in de giftshop. Ze is super snel, onthoudt zoveel dat zelfs de shopverantwoordelijken haar vragen over prijzen en voorraad en dergelijke. Ze ziet alles, doet alles, helpt in 3 talen, ze leidt en begeleidt anderen die moeite hebben, ..... kortom ze lijkt onmisbaar. Dat is voor haar en voor ons natuurlijk mooi. Toch hebben alle lovende woorden ons overspoeld en verrast. We willen nederig blijven, ook ten opzichte van de andere vrijwilligers. We konden alleen maar huilen en dankbaar zijn voor zoveel liefde en erkenning. We mochten ons getuigenis geven. Hoe zijn we hier terecht gekomen? Het was een super avond. Dank u wel, Garden Tomb.