Anne Berit

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

Vandaag is het zondag. We zijn uitgenodigd bij Anne Berit, onze Noorse stafmedewerker die al jaren in Jeruzalem woont en werkt. Haar voornaamste taak is de receptie waar ze groepen en gasten ontvangt en verbindt aan een gids of info aanreikt. Anne Berit is een prachtige vrouw, lief, vriendelijk, geduldig, zachtmoedig, zeer getalenteerd in schilderen, pentekeningen, breien, naaien, .... onvoorstelbaar wat ze allemaal kan en doet. Haar huis ligt in de heuvels van Judea. Ze heeft een groot terras vanwaar je tot in Tel Aviv kan kijken bij goed weer (foto2). Een fantastisch uitzicht over de bergen, links Ashkelon en Ashdod, rechts Tel Aviv. Allemaal groene heuvels en bossen. Het huis zelf is prachtig ingericht en zeer gezellig. Het is een huurhuis. Begin vorig jaar is Anne Berit tot de ontdekking gekomen dat ze kanker heeft. Dat was een moeilijke en zware weg. Eigenlijk is er weinig meer aan te doen. Sinds begin dit jaar is ze een speciaal dieet gestart wat haar moet helpen de kanker onder controle te houden en wonderwel lukt dat. Natuurlijk wordt er voor haar gebeden en verwachten en hopen we op genezing, maar ze heeft haar leven in de hand van God gelegd. Hij bepaalt wat er gebeurt. Intussen geniet ze met volle teugen van het leven in deze prachtige omgeving. Ze is altijd vrolijk en vol levenslust, genietend van elk klein detail in haar leven. We zijn samen met Martin en Sue Hines uitgenodigd om bij haar te komen eten. Een eenvoudige maar tegelijk lekkere maaltijd. Ze had koeken gebakken en geserveerd met een heerlijke kippensoep en nadien nog een dessert: eigengemaakte ijscrème met noten en volle stukjes fruit. Dank je wel, lieve Anne berit.

Wat een prachtig plekje! Een sterke vrouw deze Anne, we zullen haar meenemen in ons gebed. Wat fijn dat jullie bij haar uitgenodigd werden!Ik hoop dat jij Omer niet verder ziek bent geworden, mooi dat de medicijnen mee waren! Wat erg ook van de vriendin van je tante Debora... Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte om het daar in alle opzichten vol te houden. God is een vaste burcht voor jullie dat weet ik en dat is de beste troost. heel veel liefs van je zusje (en broer)we denken aan jullie!xx

Edith 2015-12-11 10:20:17

Wat bijzonder broer, zulke mooie plaats en zulke lieve gastvrouw!