Haïti en Kazachstan

Israël, Jeruzalem

Weeral twee dagen gewerkt en verrassend vandaag was zeker het feit dat ik twee landen voor de kiezen kreeg die ik nog niet geleid had. Haïti was bijzonder. Ze spraken Frans. Voor mij dus weer de uitdaging om mijn Frans op te halen. Het ging wonderwel goed. De groep was wat stil maar toch behulpzaam. Nadien wilden ze wat foto's nemen met mij. Ook twee vrouwen vroegen een selfie.... waarom niet. Na de foto echter gaf een van de vrouwen me gewoon met haar vlakke hand een tik op mijn billen als afscheid... huh? Nu ja .... het zij zo. Toen ik dat vertelde aan de directeur van de Graftuin lag hij bijna onder tafel van het lachen. Je zou voor minder. In de namiddag kwam er ook een Russische groep uit Kazachstan. Ook dit land heb ik nooit gehad. Wat bijzonder als je bedenkt dat deze mensen niet zomaar openlijk hun geloof kunnen belijden in hun eigen land. Zij waren erg gelovig en luisterden naar ieder woord. Verder waren er wat Amerikanen en ook 3 groepen uit Zuid-Afrika. Ik kan dan mijn "Afrikaans" oefenen. Deze mensen vinden het prachtig als ze Nederlands horen. We begrijpen elkaar wonderwel goed. Een Duitse groep was bijzonder aangeraakt over het verhaal van het kruis. Sommigen zaten te huilen op hun plekje. Als laatste kwam een Nederlandse groep langs van Idoed Reizen. Ik had ze al eens gezien aan de Klaagmuur vorige week en nu waren ze hier. Evangelische christenen die Jezus liefhebben en op pelgrimsreis zijn. Ook enkele Belgen zaten in de groep. Ook daar een foto van. Dan zag ik een Belgische petje in de tuin. Dat moet een Belg zijn ... haha, het bleek een Filipino te zijn die vorige week in België op vakantie was en daar dat petje gekocht had. Haha ... Zo, de dag is weer voorbij. Een druk weekend kondigt zich aan. Sukkot of het Loofhuttenfeest komt er aan. Hééééééél veel bezoekers dus. Snel slapen dus.

Gezellig om jullie verslag te lezen.GODS zegen.