Druk-druk werken en eten!

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

In de afgelopen week is er niet zoveel speciaals gebeurd. Het is druk in de tuin wat maakt dat we constant bezig zijn met groepen. Het zijn er soms tot 10 per dag. Het totaal aantal bezoekers wat voor je gezeten heeft, kan oplopen van 300 tot 500 mensen. Op het einde van de dag is mijn stem vermoeid en heeft rust nodig. Debora daarentegen heeft pijn aan haar hand die niet zo lang geleden geopereerd werd. En je kent haar, ze gaat maar door. Dat typeert ons beiden, denk ik. We zijn hier om te dienen, dan denk je niet aan jezelf. Deze week was Clive Mather hier, de algemeen directeur van de The Garden Tomb Association in UK. Ook Steve King was hier. ik ben hem gaan halen aan de luchthaven in Tel Aviv. Hij is een van de "Trustees". Het is een leuke vent, die even kwam proeven hoe het er hier aan toegaat. We hebben samen gegeten en gezellig gekletst. Zaterdag was onze vrije dag. Nu kunnen we eens naar de Messiaanse gemeente gaan van César, onze Spaanse gids. Daarvoor liepen we door de "Rivka'"-street. Wat leuk. We hadden ze al eens gezien maar nog nooit er door gelopen. Wat sfeerfoto's ook al regent het.... Op dinsdagavond heeft Clive iedereen uitgenodigd voor een etentje in The Legacy, ter gelegenheid van de aanstelling als directeur van Steve Bridge, onze goede vriend die hier al 5 jaar werkt. Een goede en verstandige keuze! En zo trekken we van werken, rusten, slapen, werken.... af en toe ook naar een etentje, meestal op eigen kosten maar in dit laatste geval op kosten van The Garden Tomb. Heerlijk eens te genieten met elkaar, los van het drukke werk in de Tuin.

Je geniet ervan en dat merkt je. Rust is belangrijk en houdt je op de been. Je bent halfweg, maar kan nog niet beginnen denken aan huiswaarts keren, want dan verlies je de moed een beetje als je erg vermoeid bent. Maar leuk te horen dat je het leuk vind...

Jan en Linda 2015-11-18 17:18:45

Diep respect voor jullie harde werk voor Hem. Toch, vergeet niet jullie rust te nemen Wij kennen jullie ook een beetje. Maar blijf genieten van het prachtige werk dat jullie mogen doen. lieve groet, Cora en Jan