Gebedswandeling

Israël, Jeruzalem

Vandaag zou het een superdrukke dag worden. Een reisorganisatie heeft, zoals ieder jaar, een gebedswandeling gepland met ongeveer 2000 bidders vanuit alle hoeken van de wereld. De wandeling start op de Olijfberg om te eindigen in de Graftuin. .... en ook omgekeerd. Het zou om 13:00 u beginnen. Iedereen is nodig om te helpen, behalve Debora en ik, die toevallig een vrije middag hebben. Toch kunnen we één uurtje meewerken. In de vroege ochtend kwam er een filmploeg van Discovery Channel opnames maken voor een programma "Fobidden history". Wat het wordt, weten we niet. Onze directeur zal het wel weten. Deze dag had ik een speciale groep. Een groep van 41 mensen, komende uit 21 landen. Het waren allemaal leiders van de verschillende afdelingen van Agapé in die landen. Agapé is een organisatie die mensen tracht te bereiken met het evangelie vanuit een houding van liefde, bewogenheid, betrokkenheid, ondersteuning, dit op basis van vrijwilligers die zich willen inzetten. Deze leiders die zelf het evangelie brengen in de wereld mocht ik het evangelie vertellen.... okay. In mijn gebruikelijke enthousiasme vertelde ik hun het verhaal van Golgotha. Toen we naar het graf liepen vroeg een van hun of ik wilde vertellen hoe ik tot bekering gekomen was. Dat heb ik aan de groep gedaan. Zij genieten van dit soort verhalen. Na nog het graf voorgesteld te hebben, kon de groepsfoto zeker niet ontbreken. In de namiddag tijdens de grote drukte waren we vrij. Ik besloot te wandelen naar de Olijfberg om daar de groepen te zien afdalen die naar de graftuin kwamen. Maar ach ... ze wandelden niet maar kwamen met bussen... het was er dus stil en rustig. Dan maar naar huis en uitrusten.

Wens jullie GODS zegen toe.