Hillsong en Bottenbley

Israël, Jeruzalem

Deze week is Hillsong United in Israël. Ik heb hun samen met Darlene Czech weten optreden in het Olympisch Stadion in Amsterdam ten tijde van 100 jaar Pinksteren in Nederland. Deze week hebben ze 3 concerten in Israël waaronder eentje in Jeruzalem. Misschien wel 50 bussen toeren dezer dagen doorheen Israël met allemaal groepen die met Hillsong meegereisd zijn. Hier in Jeruzalem was één concert achter de Aksa Moskee, die op het tempelplein gebouwd is. Wat een locatie, wat een proclamatie. Ik heb het live niet gezien, maar volgde op een live channel op internet. Vandaag en morgen lopen een groot aantal van deze groepen de Graftuin in. Ikzelf heb er vier van mogen begeleiden. Nadien had ik het voorrecht per "toeval" de bandleden tegen te komen in de tuin. Ik heb er een drietal kunnen strikken voor een foto. Deze week zijn er ook veel Nederlandse groepen in Israël. Het is vakantie want over enkele dagen is het Koningsdag. Natuurlijk zie je bekenden tussen al deze mensen. ik ontmoette al een steward die enkele jaren geleden poortwachter was in de Samenkomsttent bij Opwekking. Zeker zal ik nog meer bekenden tegen komen, zeker als de EO hier binnenvalt met honderden bezoekers. Deze middag had ik vrij. Toch had ik besloten om de 3 Nederlandse groepen te begeleiden. Eentje ervan was Orlando Bottenbley die net als vorig jaar weer in de tuin kwam, ditmaal met een groep van 43 mensen van zijn kerk in Drachten. Leuk hem weer te zien. Even kort wat bijpraten en dan de groep leiden. Soms gebeurt het, zoals nu, dat de moskee oproept tot gebed. Dat is altijd zo luid dat we op Golgotha even moeten zwijgen omdat toch niemand ons kan horen. Ik laat de mensen dan maar foto's maken, waardoor we geen tijd verliezen. Ook ontmoeten we een dochter van Willy en Piet Van Kampen uit Opwekking. Wat bijpraten en zo is deze dag weer voorbij. Ik ben moe! Debora is moe! Slapen graag.