Bemoedigende week in België

Israël, Jeruzalem

De afgelopen week was een roller coaster. Op woensdag ochtend zijn we eerst naar Poperinge gereden naar Samuel zijn huis om zijn weduwe Junneth te ondersteunen. Het was er droevig. We konden het verhaal horen en haar trachten te bemoedigen. Billy Graham, de meest bekende evangelist en prediker van onze moderne tijd was de week voordien gestorven. Hij zei ooit: "Als je hoort dat ik gestorven ben, geloof het niet. Ik ben enkel van adres veranderd. Ik woon nu in de Hemel." Omdat we weten dat Samuel geloofde in God, zij het op zijn manier, geloven we dat hij naar de hemel ging. We konden zijn weduwe, Junneth, bemoedigen met de woorden: "Hij is niet dood. Hij is van adres veranderd. Wees blij voor hem!" Het bemoedigde haar. Later bezochten we Debora haar oudste broer Emmanuel die na een nieuw herseninfarct in januari blind geworden is. Ondanks alles gaat het goed met hem en zijn goed humeur wisselt af met droefheid. Die avond reden we nog naar Oostende waar Debora haar schoonbroer in het ziekenhuis ligt na een hersentumor - operatie. Alles is daar wonderwel verlopen. Zo verliep deze dag van droefheid naar berusting en naar blijdschap. Toen we vrijdag op de begrafenis binnen kwamen, liep Junneth op ons toe, knuffelde ons en zei: "Hij is van adres veranderd, he." Toen vroeg ze om gebed. We mochten voor haar bidden. Het weerzien met de familie was droevig maar bemoedigend. Zaterdag kwamen al onze kinderen en kleinkinderen op bezoek. Wat gezellig. Zondag naar de kerk en samenzijn met Benjamin en Timea. Maandag een dagje voor onszelf en valiezen maken. Het is weer tijd om terug te gaan naar Israël. We zijn God dankbaar dat we in België mochten zijn