Feliciteren geblazen

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

Zo ver van huis zijn is niet makkelijk na een geboorte. We wilden iets speciaals doen voor hun. Een bijzondere felicitatie vanuit de Graftuin want dat wilden de collega's wel. Ik nam mijn camera mee en vroeg daarom elke groep die ik tegenkwam om in hun eigen taal een felicitatie te sturen naar Ruth en Mark en de kleine Ruben. Het werd een bijzonder mooi filmpje. Ik wist toch een 15-tal talen te filmen met een 25-tal groepen en individuen. Ook vroeg ik een aantal collega's om iets te zeggen tegen hun. Ze waren zeer bereid mee te werken. Er was ook een Zuid-Koreaans jongerenkoor hier in de tuin die een lied zongen voor Ruben. "Eres-tu". Een ode van liefde voor dit kind. Eerst Spaans maar op het laatste in het Koreaans. Ik plaats het filmpje op Facebook, zodat jullie het allemaal kunnen bekijken. Het is erg mooi geworden. Jullie mogen feliciteren maar we vragen wel dat jullie niets op de Facebook pagina's zetten van Ruth zelf en Mark, dit is op hun verzoek. We respecteren dat uiteraard en hopelijk jullie ook. Je kan hun natuurlijk altijd een emailtje sturen of wachten op de officiële mededeling. Intussen gaat het leven verder inderdaad. Vele groepen zijn te gast in de Graftuin. We hebben niet veel tijd om na te denken. Mijn verhaal groeit ook met meer dingen die ik graag vermeldt. Zo vertel ik tegenwoordig over Barrabas. Deze vrijheidsstrijder en moordenaar werd door Pilatus vrijgesproken en Jezus nam zijn plaats in aan het kruis wat eigenlijk van Barrabas was. Zo ook heeft jezus onze plaats ingenomen. Wij zijn de zondaars die de straf verdiend hebben, maar wij zijn vrijgesproken en Jezus nam ons kruis en stierf op dat kruis. Hij betaalde de straf voor ons. Wat wonderlijk. Dank u Jezus!

Van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon.veel liefs en zegen Lia

Lia 2017-03-21 19:19:16

Dank voor al het nieuws en Gods rijke zegen op jullie verdere reis !