Vrije dagen

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

Na een maand gewerkt te hebben, krijgen we meestal een drietal dagen na elkaar om wat te rusten en eens wat anders te doen om je zinnen te verzetten. Vorig jaar gingen we naar Tiberias voor 3 dagen. Dit jaar besloten we gewoon thuis te blijven en in Jeruzalem wat te slenteren, te wandelen en dingen te ontdekken.
De eerste dag was een zondag. Dan is het gewoonlijk koopdag op de markt. Het was regenachtig en Debora voelde zich niet echt lekker. Dus zijn we gewoon thuis gebleven. Ikzelf ben alleen naar de King Of Kings Kerk geweest terwijl Debora dezelfde dienst volgde via internet. Op maandag was het weer ietsje beter. Die dag waren Phillip en Jane Peaty jarig. Ik mocht in de staffroom ze verwelkomen, een woordje over hun zeggen en de wenskaarten geven, waarna we lekkere cake gegeten hebben. Nadien ging ik naar de markt. Later liepen Debora en ik naar de Klaagmuur (Westelijke Muur) voor een moment van rust. Daarna liepen we door de Mestpoort langs de muren richting de Olijfberg. We daalden langs een sluikweg het Kidrondal in tot aan de Hof van Getsémané. Vandaar weer via de leeuwenpoort de stad in en zo naar huis. Onze derde vakantiedag besloten we naar het Israël Museum te gaan. Voor we vertrokken ontdekte ik dat het vandaag pas om 16:00 u open gaat. Te laat dus. Dan maar naar het Dal der Koningen. We vertrokken aan de Hebreeuwse Universiteit op Mount Scopus en liepen zo door het hele dal met de stad rechts van ons en de Olijfberg links. Bij de opgravingen van de oude stad van David liet de politie ons niet meer doorlopen omdat het niet veilig was, zeiden ze. Oké, dan maar terug via de Klaagmuur. Aan de Hurva Synagoge hebben we een lekker kosher hapje verorberd en zo zat de dag er op. Via de Jaffa Poort weer terug naar huis. De benen moe, de rug nat, maar een mooie dag gehad. Slaap wel.

Een welverdiende rust. Hopelijk zijn de batterijen weer opgeladen. Lieve groetjes van ons.

Linda Thomassetti 2017-04-05 09:56:43

Wat een prachtige foto,s en wat ziet het er daar mooi uit Wat een voorrecht om daar te kunnen zijn Heel veel liefs van mij

Willie 2017-04-05 17:10:02

Intens geniet ik mee van jullie "wel en wee " daar in Israel. Wat een machtige God dienen wij. Zegen en groet en tot ziens.

Jenneke 2017-04-06 13:04:24

Wat een mooi lente uitstapje. Genietend van geur kleur elkaar en de schepper van dit alles! Ik wilde er wel bij zijn! liefs Shalom