De eerste week

Israël, Jeruzalem

De eerste week zit er op. Hoewel het een nogal stille week was waarin weinig groepen zich aangemeld hebben, zijn we toch bezig geweest. We mochten leuke mensen ontmoeten. Gisteren las je al over de vrouw van de president van Oeganda en dat was een uitzondering. Verder waren het gewone mensen zoals u en ik. Meestal ging het om Duitse groepen en individuele bezoekers. Ook uit Frankrijk, grappig, allen uit Parijs. Een keer was er een groep uit Congo. Verder de gewone groepen uit Indonesië, China, USA, Australië, en zo. De week begon zeer hectisch. Op maandag hoefden we nog niet te werken. Toch waren we al bezig voor de Graftuin. Eerst winkelen voor onszelf. Na de middag brachten we Paul Weaver, de President van The Garden Tomb Association, en Peter Houston, hun accountant, terug naar de luchthaven in Tel Aviv. Beiden zijn goede vrienden geworden van ons. Daarna gingen we naar Ikea in Tel Aviv om inkopen te doen voor de Graftuin, handdoeken en zo ... Nadien terug naar de Luchthaven om een vrijwilliger uit de UK op te halen, Amanda Metcalf. We hebben al eens samengewerkt. Op dinsdag werkten we in de namiddag alleen, erg rustig. Woensdag hadden we vrij. Die avond echter haalden we de directeur, Steve en Sue Bridge op aan de luchthaven. Het was een blij weerzien. Op donderdag ochtend reed ik (Omer) wéér terug naar de luchthaven, want Brian en Lynette Nibbe uit Roemenië kwamen aan. Ook met hun werkten we al samen. Dat was dus de vierde keer luchthaven op evenveel dagen. Ik zei tegen Steve: "Ik word de nieuwe chauffeur van de Garden Tomb". Haha. Gelukkig was vrijdag een gewone dag zonder extra's. Euh, sorry ... presidentieel bezoek dus.....

Leuk om jullie verslag te lezen. Je krijg wel een sterk om naar Israel te gaan. Liefs Lia