Bijzondere mensen

Israël, Jeruzalem

We zijn reeds onze tweede dag aan het werk. De belangrijkste groepen die voorgeschoteld werden naast deAmerikanen, waren Duitse groepen. Daarvoor kwam ik uiteindelijk. Nederlanders waren er nog niet bij. Het Frans werd ook gelukkig nog wat afgehouden omdat ik me een beetje onzeker voelde in die taal.... huh ... blijkbaar wel. Gerald, onze Franse gids was er wel om deze te doen. De volgenden zou ik moeten doen. Gelukkig vandaag nog niet. Op die "TWEEDE dag" heb ik mijn eerste Nederlandse groep ontmoet, allé ... een klein groepje van 4 mensen slechts, waarvan er 3 mentaal gehandicapt waren. Het was een bijzondere ontmoeting met bijzondere mensen waar ik veel van genoten heb en, naar ik begreep, zij van mij ook. De rondleiding die normaal gezien 25 minuten mag duren liep uit tot 1 uur en 10 minuten. Het was het meer dan waard! Dit soort rondleiding is zo anders. De gasten hebben leuke opmerkingen en vragen en verlangens. Ik heb hun mogen zegenen. De begeleider vertelde dat hij al zoveel cursussen gedaan had om gedoopt te worden in de Heilige Geest. Ik vertelde hem eenvoudig dat je er gewoon mag voor bidden. Ik mocht hem de handen opleggen om te bidden voor de doop in de Heilige Geest. God zal hem vullen. Na de middag was er nog een groep van 21 Nederlanders van Christenen voor Israël, die geleid werden door Orlando Bottenbley uit Drachten. Het was een leuke ontmoeting. Tussendoor waren er nog groepen uit de USA, Duitsland, Zwitserland en Zuid-Afrika. Het genieten is dus weer begonnen. Het schaven aan mijn verhaal ook. Here, laat het fris en nieuw zijn en blijven!

Wat mooi om te lezen wat rijk om te doen Gods zegen bij dit alles Geniet in Gods koningkrijk