Vrije dag

Israël, Jeruzalem

De week begint gewoon met een vrije dag. Dat is eens wat anders. We besluiten eerst om de was te doen en daarna nog eens naar The Old Train Station te gaan. Je weet wel, het oude station dat niet meer gebruikt wordt en tegenwoordig een uitgaanscenter geworden is. Het oude treinspoor is een wandelpad geworden. Toen we er arriveerden was het er erg stil. We hadden verwacht dat het druk zou zijn. Daar dronken we eerst een lekker frisdrankje. De wandeling later langs het spoor was gezellig maar erg warm. Af en toe moesten we even gaan zitten om te puffen. We zijn vrij ver gelopen maar besloten toch terug te keren. Debora moest naar het toilet, haha. Nu ja, ik ook hoor. Terug wandelend liepen we weer door die mooie wijk vlak bij de Montefiori Molen, geschonken door Nederland. Die avond aten we lekkere frietjes met Vlaamse stoverij. Lekker. Op dinsdag was het Rosh Hashana, The Feast Of Trumpets. Het is een herdenking van het trompetgeschal bij de verschijning van Jahweh op de berg Sinaï. Op woensdag wordt 100 maal de sjofar geblazen aan de Klaagmuur. Die dinsdagavond was er echter niets te doen, jammer. We werken natuurlijk ook in de tuin. Ik ontmoette een Italiaans koppel, tenminste half Italiaans half Amerikaans. Verder ook een Nederlands koppel die nieuw-gereformeerd zijn... ook een 6-tal jonge joden die in een Bijbelschool in Tel-Aviv gingen en vele vragen maar ook vele antwoorden hadden voor mij. Ik mocht ook een groep Russen leiden uit Belarus. Wat leuk! Nog een ontmoeting: 3 mannen uit Genk. Als laatste een koppeltje waarvan het meisje christen was en de jongen Joods. Het zijn van die uitdagingen waar je echt Gds Geest bij nodig hebt. Hij doet het door ons heen!