Moriah geboren

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

Cesar Fleitas, onze Paraguyaanse gids hier in de Graftuin en vorig jaar getrouwd met Maria, een Amerikaans meisje wat in Jordanië werkte als zendelinge. Nu wonen ze in de Graftuin en werken hier. Maria raakte zwanger. Ze zou uitgerekend zijn voor 13 maart 2017. Dat is spannend. Wij zijn in de Graftuin als het geboren zal worden. Het zou het eerste kindje zijn sinds vele jaren wat in de tuin geboren wordt en er zal wonen. Op vrijdagochtend is haar water gebroken, dus gaan ze naar het ziekenhuis. Die dag waren we allen in blijde verwachting van de geboorte. Het duurde echter langer dan verwacht. Uiteindelijk is hun kind geboren op zaterdagmiddag 11/03/2017. Het kind heet Moriah, genoemd naar de berg Moria waarop de tempel gestaan heeft en waar Abraham Izaäk zou offeren. Deze berg ligt hier vlakbij, vandaar. Het kind is kerngezond en moeder en vader stellen het wel! Ze zijn dolgelukkig. Toch heeft het lang geduurd eer ze ons ingelicht hadden over de geboorte. Maria en César bleven in het ziekenhuis tot maandagavond. Dan, na sluitingstijd van de tuin wilden ze stiekem de tuin binnenkomen om rustig naar hun appartement te gaan en te rusten. ik was echter toevallig in de buurt en kon hun zo als eerste ontvangen. Na een paar foto's, nam ik de kleine Moriah over van Maria om haar te sparen en bracht hun naar the Whitehouse, hun appartement, terwijl César beladen met cadeaus en valiezen ons voorging. Wat mooi dat ze er zijn en we een prachtig kindje in de tuin mogen verwelkomen. Het doet ons nog meer verlangen naar ons kleinkind dat in deze zelfde dagen geboren zal worden. Onze eigen dochter, Ruth, die ook hoogzwanger is, verwacht haar tweede kind, een jongen. We wachten rustig af. Een van de dagen zal het zover zijn!