Rustige week

Israël, Jeruzalem

De week na Pasen is traditioneel een rustige week. Erg weinig groepen hebben geboekt. Er waren er natuurlijk zoals een Chinese groep die met vlag en wimpel aangaf dat ze in Israël zijn en fier zijn op hun identiteit. Weinig groepen geeft ons gidsen de mogelijkheid om gezinnen en kleine groepjes individuele bezoekers een rondleiding te geven. Dit levert soms leuke gesprekken op. Af en toe mag ik al eens een Belgische bezoeker verwelkomen. Toch vinden we het alleen wel aangenamer om in de drukke periodes te dienen omdat we dan niet zoveel en zo lang moeten wachten tot we weer een de slag kunnen. We hadden deze week een speciale bezoeker in de Graftuin. Nochtans was het niet via Twitter aangekondigd maar hij was er wel degelijk: President Donald Trump. We herkenden hem onmiddellijk met zijn mooie blonde haren, zijn tuitige lippen en zijn zwaaiende hand. Hij kwam rechtstreeks vanuit Texas, zei hij. Haha... Onze lieve broeder Joe Armstrong speelde zijn rol perfect. Hopelijk vindt The Donald het niet erg. Deze week kregen we ook bezoek van de zus van Debora, Rebecca Labaere en haar echtgenoot Leo van de Riet. Ze zijn 42 jaar getrouwd en trakteerden zichzelf op een weekje Israël. We hadden afgesproken elkaar te ontmoeten in Christ Church Guesthouse waar ze verbleven. Toch liepen ze een dagje eerder de Graftuin binnen om ons en het graf te bezoeken. Ik mocht ze een rondleiding aanbieden. Op het einde van de week gingen Debora en ik nog een lekker etentje doen in een Armeens restaurant bij de Jaffapoort. Naarst ons zaten Armeniërs luchtig Vodka te drinken tijdens de maaltijd. Ze wilden hebben dat we mee deden. Nou, een paar keer dan maar: Nazdarovje! Nadien een leuke avond met Leo en Rebecca.