Angel, een Arabisch meisje

Israël, Jeruzalem

Gisteren en vandaag had ik een bijzondere ontmoeting. Niet alleen christenen komen naar de tuin. De Arabische jongeren vinden ook hun weg naar de tuin, die het als een soort park zien. Dikwijls proberen we met hun te spreken over koetjes en kalfjes maar ook over Jezus (Issa). Zo was er gisteren een meisje, 15 jaar oud, waarmee ik in gesprek geraakte. Ze zag het hele Islam gedoe niet meer echt zitten. Ze verlangde naar haar eigen leven. Ik sprak met haar over Issa, haar geloof en mijn geloof. Islamieten geloven niet dat Issa (jezus) aan het kruis stierf. Voordat jezus gekruisigd werd, heeft God Hem weggenomen en een ander, die op Jezus trok (men zegt .. Judas), heeft zijn plaats ingenomen. Deze is gekruisigd. Issa zelf is opgenomen in de hemel als profeet. Jammer dat ze Jezus niet laten sterven ... Hij moest zélf sterven omdat hij de dood moest overwinnen! De straf voor onze zonden was de dood. Jezus moest de sleutel van de dood en het dodenrijk terug pakken. Hier missen de moslims het meest essentiële. Hoe kom jij in de hemel, meisje.....? Door 5 keer per dag te bidden! Proberen in de gunst te komen bij Allah. Toen sprak ik over onze liefdevolle Vader.. Ik zei: net zoals jouw vader! Ze huilde ... ik bad voor haar. Achteraf vertelde ze dat ze haar vader nooit in vrijheid gezien heeft. Toen zij geboren werd, is hij opgepakt voor terrorisme. Hij zit reeds haar leven lang achter tralies. Oh Here, zegen dit kind! Angel, een ander meisje (zie foto), komt ook regelmatig naar de tuin. Haar verlangen om meer te weten van onze God en onze Issa, proberen we zoveel mogelijk te vullen. Vandaag gaf ik haar een uitdaging: Ga naar je kamer vanavond en vraag aan Issah of Hij zich wil laten kennen. Openbaar jezus wie u echt bent! En Hij zal het doen! Laten we voor haar en al die anderen bidden!

Bijzonder wat je vertelt. Dit zijn kleine verhaaltjes die we niet kennen uit de koran, maar toch belangrijk genoeg zijn om even bij stil te staan. Goed dat je kans krijgt deze jonge dame te leiden naar Issa, oftewel Jezus.