Tussen 50 vrouwen

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

De ene drukke dag komt, de andere gaat. Gelukkig, zoals jullie terecht vermeldden, moeten we af en toe rust nemen. Ook vandaag even rust. In de tuin worden gaten gegraven om twee olijfbomen te planten. We hopen dat ze door de poort geraken, want anders.... Graven levert wel eens vondsten op. Deze Romeinse bronzen munt van de 3de eeuw is het resultaat. Ook voor het graf worden er herstellingswerken uitgevoerd. De ongelijke bodem voor het graf wordt eens aangepakt. De archeologen onder ons zullen niet blij zijn hiermee, maar de toeristen en wijzelf wél. Er viel nogal eens iemand in dit gat. Ik heb reeds vermeld dat ik al 47 landen voor mijn neus gekregen had. Gisteren mocht ik er weer een land aan toevoegen. Het 48ste werd Thailand, ... een groep van 45 enthousiaste christenen. Voordien had ik een groep van 50 Nigeriaanse vrouwen. Een groep vol vuur en halleluja-amen roepende dames. Ik mocht er het evangelie aan kwijt, maar dat ging erg gemakkelijk. Later stopte de vrouwelijke pastores een gift in mijn hand. "Dit is voor jou! " Ik zei: " Dank u wel mevrouw!" Gods zegen! ... Bleek het 100 Dollar te zijn (zo'n 80 EUR). Ik heb het toch maar aan de tuin geschonken; zoals het de policy is. De laatste groep was een USA-groep onder leiding van Irvin Baxter, een bekend TV-prediker en profetisch spreker. Ik kende hem niet, maar zijn naam wel. Leuk even op de foto te gaan met hem. Een eenvoudige man gelukkig. Op shabbat hebben we met de groep vrijwilligers een shabbat-avond gehouden in het Hebreeuws. Wat mooi dat ook eens samen te kunnen doen. Shabbat Shalom!

Geliefde vrienden, wat hebben jullie toch een waardevolle 'job'van onze lieve Heer gekregen! Leuk en mooi, met telkens weer nieuwe foto,s... Lief echtpaar, van harte gefeliciteerd met met jullie "verbondsdag" dat er nog velen volgen mogen en jij lieve Debora, van harte gelukgewenst met je verjaardag, de Here zegene jullie beiden met de liefde en vrede van Jezus=shalom, Riet

Riet 2015-11-18 21:06:47

Het is altijd leuk om jullie verslagen te lezen. Heel waardevol . Lieve gr. uit Roosendaal Lia