Laat de blinden "zien"...

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

We hebben er weer enkele drukke dagen opzitten. Ik ben begonnen een database bij te houden over het aantal bezoekers die ik mag rondleiden, de talen die ik sprak en de landen waar ze vandaan komen. Wanneer ik enkel kijk naar deze maand dan had ik al 20 landen, 119 groepen en 3500 mensen. Amay, zeggen ze dan terecht in België. Ik heb inmiddels de zomer van 2014 en maart 2014 erbij gevoegd Nu zijn er 41 landen, 333 groepen en 9.050 mensen. Wat een cijfers. Benieuwd hoever ik geraak! Ondanks de terreurdreiging blijven de groepen komen. De bijgaande foto's tonen een Filipijnse groep en een Ierse groep. Daarbij nog een aantal uit de USA, Indonesië en Nigeria en je weet hoe verschillend de richtingen zijn waar ze vandaan komen. Bijzonder aan de Ierse groep was het feit dat er een blinde vrouw bij was. Ik had het pas bemerkt toen we op Golgotha stonden. Daar heb ik haar bij de hand genomen en naar de rots geleid om haar te laten voelen aan de rots. Vandaar naar het graf. Na het verhaal en de groep die in het graf binnen gegaan was, heb ik haar weer bij de hand genomen. Vooraf even de sleutel opgehaald van het tussenhek. Daarna liet ik haar alle hoekjes en kantjes van het graf voelen. Van plafond tot bodem, zijkant en randen aan de muur waarop de lijktafels gelegen zijn. Ze had een goed beeld van de hele graftombe. Het geeft een heerlijk gevoel te weten dat je op die manier zo'n blinde vrouw laat meegenieten van dit bezoek. En uiteraard alle vrienden, familie en kerk incluis. Daar gaat het in ons werk ook over. Mensen gelukkig maken. Die avond gingen we weer eten met de groep. Deze keer een Chinees restaurant. Dat smaakte zeker! Nu een verdiende nachtrust tegemoet.

ontroerend!! jou op 't lijf geschreven zo'n actie! shalom dikke hug voor m'n zusje.