Italië boven

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

De dagen vliegen voorbij. Eindelijk nog eens tijd gevonden om een verhaal te schrijven. Het is erg druk. De groepen volgen elkaar op in snel tempo. Er is bijna geen tijd om "tijd" te nemen voor individuele bezoekers en dat is soms jammer. Maar goed!
Vandaag zal een Italiaanse groep de tuin bezoeken. Interessant voor mij omdat ik een Italiaanse naam heb, toch? Ik probeerde het zo te regelen dat ik ze mocht leiden. Toen ik mezelf voorstelde bleek plots dat het merendeel van deze "Italianen" gewoon in België woonde, met name in Genk. Wat een toeval! Enkelen van hun waren naar de middelbare school gegaan waar ik ook naartoe ging. Sommigen kenden de familie van Debora die in het Genkse woont. Een jongen was een goede vriend van een neef van Debora. Wat leuk. Wat waren ze enthousiast. We hebben over meer verteld dan alleen de Graftuin. Ze hadden vele vragen waarop ik probeerde een antwoord te formuleren.
Na nog wat foto's gemaakt te hebben en gegevens uitgewisseld te hebben, wilden ze me uitnodigen voor een evangelisatie meeting annex presentatie van de Graftuin in hun gemeente (kerk). Waarom niet eigenlijk. "Laat maar iets weten, ..." zei ik. Het zou mijn eerste keer worden, haha.
Ook gebeurt het wel meer dat mensen me soms herkennen van Opwekking, zelfs van YouTube, haha ... filmpjes die bezoekers soms op YouTube zetten van hun vakantie en belevenissen in Israël. .... om nog te zwijgen van de honderden foto's die van mij (en mijn collega's) gemaakt worden, alsof we celebrities zijn, haha. Maar het getuigt wel van hun blijdschap en tevredenheid dat ze een goede tijd gehad hebben hier in de tuin met God en met ons. God zegene hun!