Zuid-Afrikaanse groep van 99 stemmen zingen op z'n Afrikaans voor God ....

Israël, Jeruzalem

We hadden het bezoek van 99 Zuid-Afrikanen, waarvan ik er 50 mocht rondleiden. Zuid-Afrikanen zijn altijd een beetje speciaal. Ze kunnen zo enthousiast zingen en prijzen, maar als je ze voor je hebt bij de uitleg zitten ze er soms zo apathisch bij. Wanneer je spreekt over jezus die opgestaan is, dan klinkt een enthousiast Amen.
Hier bleek het een of ander TV-netwerk te zijn, UBN. Waarom? Nou, ze volgden Pastor Mukhuba, een nogal beroemde pastor in Zuid-Afrika die vele genezingsdiensten en spirituele krachtige diensten leidt. Het TV-netwerk wilde erbij zijn om te zien wat er gebeurt.
Ik was de dienstdoende gids. Ik weet niet meer of ze in mijn groep zat, dan wel in deze van mijn collega Randy. Spreken met een camera voor je neus is altijd even wennen. De wandeling werd gefilmd en de uitleg. Ik was echter niet van plan me er iets van aan te trekken. Gewoon mezelf zijn. Weet je, door al die groepen die voor je neus zitten, metal die videocamera's, tablets en andere filmtoestanden zijn we een en ander gewoon geworden. Toch ben ik wel benieuwd naar de eventuele beelden. Als ze echter niet bij mij zat, zal mijn uitleg ook wel niet gebruikt worden. Aan het graf werd deze dame wel apart behandeld. Ze mocht alleen voor het graf staan voor een fotosessie en nadien binnengaan, terwijl we toch gevraagd hadden aan iedereen om met meerderen te gelijk binnen te gaan. Maar goed, het is dan ook Pastor Mukhuba, he.
Nadien zongen ze uitbundig op z'n Afrikaans voor de Here God, waarbij de pastor duidelijk de leiding had van de gezangen. Het was wel mooi. Wil je ze horen, dan kan je naar ons Facebook gaan, waar je een video van hun vindt.