Evangelisatie

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

Het gebeurt de laatste tijd meer en meer dat groepen binnen lopen die niet altijd gelovig zijn of wel christelijk opgevoed werden maar later het hebben laten rusten. Ook komen er meer en meer Katholieke groepen binnen die het de rust en vrede komen ontdekken die ze in hun eigen Heilige Grafkerk niet ontdekken. Het leiden van deze groepen is natuurlijk wel hetzelfde omdat we de Graftuin niet presenteren als "DE" plaats waar Jezus stierf maar wel als visueel voorbeeld om je evangelie tot leven te zien komen, maar ook dat het hier kan gebeurd zijn. Ook voor hun geldt: de boodschap van het evangelie en de keuze die je moet maken in je leven om Jezus te volgen klinkt meer dan ooit. Meestal zijn ze ook blij dat je hun als katholieke gelovigen respecteert en ziet als je broer en zus. Liefde hebben onder elkander is wat jezus vraagt.
Een groepje Israëlisch Messiaanse gelovige jongeren liep deze ochtend binnen. Ze hadden interesse in de site. Hun vertellen over hun Messias die ze verwachten en het kruis van Jeshua en het lege graf, ja, dat zijn leuke dingen. We hadden een goede band met elkaar. Natuurlijk hebben ze ook vragen waarop ik trachtte te antwoorden. De dank en liefde die ik ontving na zo'n gidstoer is hartverwarmend. Een groepje Duitse jongen meiden die niet echt wisten wat Jezus voor hun kon doen. Toch kon ik ze enthousiast maken en laten nadenken over het geloof. Wat een voorrecht als je de "plaats waar het gebeurd is" mee hebt om je te helpen. Verder een foto van een groepje vrouwen uit Swasiland. De eerste keer dat ik dit land ontving, een klein landje maar ze geloofden in God. Halleluja. ls laatste een Arabische jongen die uitermate islamitisch is, niet wilde volgen, maar toch César, die zijn taal sprak hem geïnteresseerd krijgen. We hebben samen voor hem gebeden, dat God zijn ogen mag openen!