De eerste week zit er op

Israël, Jeruzalem

Hoi lieve mensen, ik bemerk dat ik nog niet veel geschreven heb. De allereerste dag dat we aankwamen werden we onmiddellijk in het diepe gegooid. "Begin maar, er zijn te weinig gidsen en helpers. We hebben jullie nodig!" Dus zijn we begonnen. Het is nog niet zo druk maar met twee of drie gidsen loop je niet ver en er moet wat aflossing zijn. John an Ann Hooper, vaste vrijwilligers vielen weg omdat John een kankergezwel-diagnose kreeg. Oei! Logisch dat ze niet komen en we bidden voor hun. Gelukkig zijn er nieuwe krachten op komst. Ik heb nog niet zoveel foto's gemaakt maar mijn eerste groep mocht niet ontbreken. Ze komen uit Spanje zowaar en spreken Spaans. Ik heb mijn tong dubbel geplooid om ze te leiden maar het lukte. Sindsdien zijn er vele groepen reeds gepasseerd. Ik heb mijn verhaal een beetje aangepast omdat vernieuwing en verfrissing goed is. Anders wordt het een eentonig herhalen en dat wil ik niet. Mijn hart moet erbij blijven. Ik bemerk dat ik veel goede respons krijg en zie regelmatig mensen met tranen in hun ogen. Dat heeft deels te maken met de plek waar ze zitten, maar door Gods genade ook met de woorden die ik mag delen. Dit bemoedigt mij om door te gaan. Debora is met open armen ontvangen in de giftshop. Ze waren erg blij met haar. Debora, als "bezige bij" is een van de snelste en meest accurate bedienaar van de kassa's en daarenboven alsmaar rond rennend in de winkel om de rekken aan te vullen, kaarten en andere dingen in te pakken en te labelen... kortom, een zegen voor de winkelleiding. Verder mag zij avondmaalsets klaar maken. Ik doe dat soms ook. Ik mocht het al eenmaal doen vandaag, zaterdag, een erg drukke dag. We zijn blij weer mee te draaien in deze prachtige bediening! Dank u, Jezus!

Mooi broer, ik lees verder