Levi op bezoek

Israël, Jeruzalem

Afgelopen maandag zijn we als team begonnen aan een gebedsagenda. gedurende de openingsuren zal iedere vrijwilliger en staf een half uur bidden in een gebedsruimte. Goed initiatief. We bidden voor de groepen, voor de mensen, voor bekeringen, voor genezing, wonderen, voor de werking van de Heilige geest, maar ook voor elkaar. Intussen komen de groepen van overal ter wereld binnen. De drukke periode is aangebroken. Dagen van 2500 tot 3000 bezoekers per dag. Dat is zweten, dat kan ik je verzekeren. Opvallend waren een 10-tal groepen Noorse jongeren. Ze waren christelijk maar niet echt belijdend. Soms hadden we moeite om hun aandacht en focus op Jezus te krijgen en het belang voor hun leven. Wij mogen zaaien. God geeft de wasdom. Een heel aparte groep was ook eentje uit Hawai. Een groep Tonga-mensen in speciale klederdracht en prachtige gezangen. Verder India. Ik zei het al eerder: moeilijk in toom te houden. Vooral hun leiding wil niet accepteren dat wij het hier voor het zeggen. Maar het lukt wel.
Vandaag verwachten we bezoek van Siebe Jan, Levi en zijn andere opa Kees. Drie generaties op vakantie in het Heilige Land Israël. Het zal fijn zijn om ze hier te ontmoeten. We hadden een vrije dag en Levi zou pas in de late namiddag komen. Dan komt hij binnen: "Oma !!!!" Een dikke knuffel volgt. Fijn ze te ontmoeten. Ieder teamlid wat voorbij komt maakt even kennis met onze kleinzoon. Hij vond het prachtig. We hebben dan samen een wandeling gemaakt in de tuin en de details van ons werk verteld. Ze vonden het fijn. Nadien hebben we ze aangeraden om met de bus naar de Olijfberg te trekken en dan wandelend naar beneden te gaan, richting Via Dolorosa en de Jaffapoort.

Hey Omer en Debora, wat leuk, Levi, Siebe-Jan en hun opa daar, dat zal wel genieten geweest zijn, super!! Amay, druk, druk, druk, maar als je iets graag doet, gaat dat allemaal wel hé. Een dikke proficiat voor Debora haar verjaardag vandaag, maak er maar een leuk dagje van:-)) Knuf XXX Maria