Hectische week

Israël, Jeruzalem

We zitten nu in het hoogseizoen. Vele duizenden bezoekers komen afgezakt naar Jerusalem en ook de Graftuin. Het maakt dat we 's avonds erg moe zijn en liever gaan slapen dan verslagen te schrijven. Ook overdag foto's maken komt er niet van. Toch kan ik er wat laten zien. Een avondje vermoeidheid kon ik overwinnen om naar de Klaagmuur te gaan en te genieten van het Loofhuttenfeest. Er was een grote Loofhut gebouwd waar de Joden zaten te eten. Verder bidden en roepen op God, in de Thora lezen. Het was mooi. Deze week zijn er ook bekenden langs geweest uit onze gemeente in Zwijndrecht: Willem en Ankje met Willem zijn zoon en diens vriendin. Wat een verrassing. We nodigden ze uit voor een kopje koffie in ons appartementje. Er waren meer mensen echter die ons kenden. De Nederlandse groepen zijn flink vertegenwoordigd en dan wordt er wel eens gewezen naar mij: "He, van Opwekking!". Klopt! Op een dag kwam een Amerikaans TV-station de tuin binnengelopen. Het was natuurlijk afgesproken. Zij zouden een documentaire maken over de Heilige plaatsen in Israël en bekijken hoe Christendom beleden wordt in Israël. Onder andere ook de Graftuin wordt bekeken. Een en ander betekende dat dit team ons de gehele dag zou volgen. Te starten met de schoonmaak die ochtend vroeg. ikzelf werd gefilmde wanneer ik het graf en de omgeving schoonmaakte. Verder werd ons gebed gefilmd. Ook hier kreeg ik een microfoon onder mijn kleding. Verder liepen ze vooral de directeur Steve >bridge en Phillip Ben Schmuel, onze hoofdgids na. maar we komen af en toe ook in beeld. Het was wel een ervaring rijker moet ik zeggen.

Wat indrukwekkend allemaal. Veel kracht en energie in deze hectisch tijd van Hem die jullie zegend met dit mooie werk. Dikke hug.