Zondag rustdag

Israël, Jeruzalem

Zaterdag was onze eerste werkdag, maar ook een trainingsdag. Iedere keer als je komt naar de Graftuin wordt je de eerste dag weer wat getraind. Voor ons was het niet zo lang geleden, dus we rolden er snel weer in. Bertil (Zweden), Juergen (Duitsland), Bob (UK), Martin (UK) en Kieran (Ierland) zijn de andere vrijwilligers waarmee ik, Omer, mag samenwerken. Debora heeft Sue (UK), Dawn (Duitsland), Jenny (UK) en Gun (Zweden) als collega's. Enkelen van hun kenden we al uit vorige gelegenheden, anderen niet. Maar het wonderlijke hier is dat je bijna onmiddellijk erg close en familiair met elkaar omgaat alsof je elkaar al jaren kent. Dat heb je als je broer en zus in de Here Jezus bent. We hebben toch dezelfde Vader, of niet? Die avond zijn we samen gaan eten in Hotel The Legacy. Het is een nogal chick hotel met uitstekend eten. De prijzen vielen al bij al nog mee. Het was erg lekker. Ik nam de zalm, terwijl Debora een ... juist... pizza nam. Lekker! Vandaag was het al rustdag voor ons. We hoefden niet te gaan winkelen, want dat hadden we afgelopen vrijdag nog maar gedaan. Rusten en het appartement naar onze goesting inrichten. Ook eens rondlopen in de lege tuin en de bloemen bewonderen, hoort tot de geplogenheden van de dag. 's Avonds gingen we naar The King Of Kings aan het HaDavidka Plein in de Jaffastreet. Deze Joods Messiaanse kerk is onze favoriete huiskerk als we hier zijn. Prachtige liederen in het Hebreeuws en Engels. De prediking is sterk. We hebben ervan genoten. Nadien gingen we met Martin en Sue Hines een falafel eten in de Jaffastreet, lekker buiten op een terrasje. Uit het vuistje kan dit zo lekker zijn. En nu naar bed. Pumpkin time breekt aan: 21:00 u ... slaapwel.