Max Lucado op je vrije dag, ...

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

Een vrije dag is iets om naar uit te kijken als je moe bent en even wat anders wil doen. We bedachten wel wat plannen maar toen de dag er was, hebben we toch maar besloten gewoon thuis te blijven. Er moest wat gewassen worden, wat schoongemaakt, wat gewinkeld ... en zo gaat de dag ook voorbij he. Toch wisten we niet dat de dag op deze manier zou eindigen! Toen ik even in het kantoor naar de agenda keek, bleek dat er een groep van 350 Amerikanen die avond zou langskomen voor een dienst en Heilig Avondmaal in The Groove (Central Platform) onder aanvoering van MAX LUCADO, een bekende schrijver van vele boeken. Grappig, ik kreeg net nog een boek cadeau van hem, getiteld: 3:16, over Johannes 3 vers 16. Nu komt hij hier life. Toch was het een hele hap want dat betekent dat er heel wat stoelen moeten klaar gezet worden. De banken in The Groove kunnen er een honderdtal herbergen, dus een 250 extra stoelen aanbrengen dus. Cesar, onze Paraguyaanse broeder stond er zowat alleen voor. Ik heb dan maar de handen uit de mouwen gestoken en heb hem geholpen .... ondertussen moest het Heilig Avondmaal voorbereid worden: 350 broodjes en 350 bekertjes wijn. Toen om 17:00 u de bezoekers, naast het buitenlopen of rondslenteren van onze andere bezoekers, binnen stroomden, waren we net klaar.
Ik heb dan meegeholpen bij het stoelen toewijzen en de ordehandhaving tijdens de dienst zelf (kwestie van wat ervaring te hebben bij Opwekking, haha). Wanneer de bezoekers om 18:30 u buiten waren, werd ik nog geroepen om te oefenen voor de ochtenddienst van Goede Vrijdag. Ik mag mee zingen in het koor. We zijn met 4 mannen en 2 vrouwen. Om 21 u kon ik eindelijk een hapje eten, pffff. Debora was niet blij, haha... maar ja, wat wil je. euh, ..... slapen, dat wil ik!

He Omer en Debora! Eindelijk lukt het ons om jullie verslagen te lezen. Nu pas goed internet nu we weer thuis zijn. Wat leuk om te lezen over jullie leven in The Garden Tomb. Alle pluimage van personen ontmoet je daar en mogen jullie (dichter)bij Jezus brengen. Wat een voorrecht! We bidden jullie Gods rijke zegen en nabijheid toe maar ook Zijn geduld en kracht om de dingen te doen die je voor handen komt! Liefs van ons!