Knesset bezoeken

Israël, Jeruzalem

Vandaag is het zondag. Een vrije dag. Meestal gaan we winkelen maar we hebben grappig genoeg niets nodig. Dan maar lekker luieren. Debora doet soms wel eens de was of maakt een lekker soepje. Dat ontspant haar. Ikzelf duik de tuin in en ga hier of daar iets schoonmaken waar je anders niet aan toekomt tijdens de weekdagen. Vorige zondag heb ik bvb met de bladblazer d hele tuin schoon geblazen en opgeruimd. Vandaag doe ik enkel een paar plekken en doe tegelijk ook maar even de vuilbakken leegmaken en naar de container brengen. Daarna maak ik me klaar omdat ik een bezoek gepland had aan The Knesset. We zouden er met enkele vrijwilligers van de Graftuin naartoe gaan. Debora had geen zin en bleef thuis. Het was koud en regenachtig dus ik begreep haar wel. ik kon met de bus 66 gaan (30 minuten) of er lopend naartoe (45 minuten). Ik koos voor het laatste want bewegen is beter dan zitten. Zo zie je ook nog eens wat. De wandeling was echter een flinke klim. Half weg was in al lekker nat in het zweet en een stukje hoger dan de Graftuin, haha. Toen ik er arriveerde zag ik de collega's al binnen (bus-rijders, haha). Ik meldde me netjes bij de ingang en men vroeg naar mijn paspoort. .... Euh, dat heb ik niet bij me. Ik heb wel mijn Israëlisch visum en mijn Belgische ID-kaart bij me. Nou, dat was NIET voldoende. Ik mocht er niet in! Oh, maar een uur gelopen etc... Niet te vermurwen. Dan maar terug naar buiten. Ik had voor niks gelopen. Ach ja, even de "Menora" bekijken voor de Knesset en dan maar weer naar huis. Er komen nog mogelijkheden (iedere donderdag en iedere zondag!) dus dat moet een van deze maanden wel eens lukken. Lopend via de Rose Garden voor de Knesset bewonderde in nog een prachtige amandelboom. Intussen was thuis de soep klaar en sloegen we aan het kaarten. Dat is ook leuk!

Als je spreekt van nat. Wij zijn hier in Spanje samen met Jan en Cora. Nou, elke dag gietende regen. We zijn bijna nog niet buiten geweest. Zo erg voor hen, maar die stormdepressie houd de hele regio in de greep...