Bijzondere ontmoetingen

Israël, Jeruzalem

Deze laatste dagen zijn super druk en tegelijk tussen de drukte door mochten we bijzondere mensen ontmoeten tijdens bijzondere gelegenheden. Op zondagavond was er een klassiek concert gepland in de Graftuin, georganiseerd door de Stad Jeruzalem. Verder liep er een man binnen, Colin, die in 2011 in de Graftuin werkte als receptionist en ons toen tijdens onze reis naar Israël binnen liet in de Graftuin. ik kende zijn gezicht nog, haha ... euh ... van mijn video natuurlijk. Ook kwamen er twee meisjes binnen uit België zowaar: een uit Antwerpen en een uit Brugge. We hebben lang met hun gepraat omdat ze niet gelovig waren. Erg leuk gesprek maar God mag het verder opvolgen. Het concert zelf was mooi. Tijdens de week hebben we het voorrecht gehad om Kinga Ban van SELA te ontmoeten. We kenden haar wel van Opwekking. Na haar operatie wegens kanker zocht ze rust en bemoediging in Israël. Moge God haar zegenen. Ook kwamen er twee mannen naar me toe. Ze bedankten me voor wat ik voor hun betekend heb na onze ontmoeting enkele weken geleden. Ik wist niet waarover het ging maar herkende ze wél. God, U weet het! Vandaag was er een groepje doven met vertolking die de Graftuin aandeed. Wat een leuke club. Ze waren enthousiast en vol liefde voor God. Op het einde waren ze erg blij en een foto mocht niet ontbreken. Het gebaarteken wat we met elkaar doen, betekent gewoon: AMEN! Deze dag kwam er ook een Chinese groep op bezoek. Allemaal devote blije christenen. De vertaler was geen christen. Ik heb dan maar zo gesproken dat hij het evangelie hoorde. De groep zelf was ook enthousiast hierover. Ik bemoedigde hem en bad voor hem. Hij wilde eerst de Bijbel lezen en dan Jezus aannemen. "Nou, " zei ik, "je kan beter eerst Jezus aannemen en dan pas de Bijbel lezen. Zo snap je er veel meer van met jezus aan je zij." Hij zou er over nadenken.

Wat maken jullie geweldig mooie momenten mee! Jullie zijn helemaal op je plek daar. Wat fijn om aan de zijlijn te mogen meegenieten. Vette hug voor jullie beiden!