Doven vertolking

Israël, Jeruzalem

De meeste groepen die ik deze laatste week leidde waren Nederlandse groepen. Jongeren op vakantie, families en grote groepen van kerken en gemeenten. Deze zes jongeren waren maar voor de helft bekeerd en het was dus een uitdaging met hun op te trekken en het evangelie te delen. Vandaag was ook Irvin Baxter van "Endtime Ministries" uit de USA weer van de partij. Ik had hem vorig jaar als eens ontmoet. Nu had ik weer het voorrecht zijn groep te mogen leiden. Ik ontvang in lijn email regelmatig predikings van hem via zijn website.
Mijn allerlaatste groep was speciaal. Wanneer je een groep leidt, zal het zeker gebeuren dat er vertaling is voor hun die geen Engels of zo verstaan, .... maar dovenvertolking? Haha, dat heb ik nog niet gehad. Vandaag had ik een Nederlandse groep waarin er enkele doven zaten. De groep had voorzien in twee doven tolken. Blijkbaar is dat erg vermoeiend. Dus ... naast me stond er een vrouw duchtig te zwaaien en gekke bekken te trekken om de doven de boodschap mee te geven. Wat was dat leuk. Ik hoefde zelfs niet te wachten op de gebaren, ze werden simultaan vertolkt. Zo, hebben we dat ook eens meegemaakt en het is een mooi einde van deze 2 maanden. Tijd om te pakken.