De tuin hertekend!

Israël, Jeruzalem

Vandaag eerst shoppen en uitpakken.... installeren dus! Nadien de tijd genomen om eens rond te neuzen en te ontdekken wat er allemaal veranderd is in de tuin. We hadden wel al foto's gezien op internet, maar het live bekijken, is toch nog net iets anders. Haha, nu bedenk ik net dat het voor jullie nog steeds blijft bij foto's kijken... tenzij je ook eens live hier naartoe komt om het te bekijken? Je ziet snel ... voor de kenners althans ... dat de ingang een mooie overkapping gekregen heeft met enkele druivelaars. Vier druivelaars in de vier hoeken. We zijn benieuwd of het iets oplevert en of de bezoekers er vanaf kunnen blijven. Haha. Wat ook veranderd is zijn de plastic banken. Op de meeste plaatsen, zoals platform A en B, maar zeker ook Center Platform hebben allemaal marmeren banken gekregen. Wat een zaligheid! Niet alleen om op te zitten, maar vooral om ze schoon te maken iedere morgen. Dit gaat als een fluitje van een cent. Op het lower platform zijn er nu ook weer marmeren banken geplaatst. Dat is goed, want het was soms zoeken naar een uitwijkplaats om een groep te vertellen over het graf, terwijl ze toch kunnen neerzitten ... in de schaduw dan nog. Wat vooral ook opvalt, is de staat van de tuin. Er is een nieuwe tuinman, George. Hij is sinds vorig najaar aan het werk. Deze man uit Bethlehem heeft gouden handen ... en goede medicijnen voor de planten, haha. Hij doet fantastisch werk!