Paasdag: Jezus LEEFT

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

Het is vroeg dag vandaag. Om 04:30 u gaat de wekker. Eerst gaan we alle stoelen en banken schoon maken die we gisteren klaar gezet hebben. Het mooie was dat er buiten aan de poort al vele honderden op wacht stonden, zingend en lachend, om zeker te zijn van een goed plekje voor de eerste dienst van 06:30 u. De klus was snel klaar met z'n allen. Even een kopje koffie en om 05:45 weer terug om de dag met gebed te starten. De deuren gingen open om 06:00 u en de stroom bezoekers kwam vol vreugde binnen. Debora en ik mochten de stroom vlot laten verlopen aan de ingang. We hadden 1500 bezoekers verwacht voor die eerste dienst. Het waren er ruim 1800. Alles zat vol. Om 06:30 u startte de muziek. Het lofprijsteam van de King Of Kings Messiaanse Kerk uit Jeruzalem leidde de lofprijzing. De dienst werd life uitgezonden via verschillende online kanalen over de hele wereld. Wow! Ikzelf moest vooraan gaan zitten naast de spreker, Roger Carswell. Ik zou de tweede Bijbellezing doen over de Emmaüsgangers. Spannend maar zo leuk en ook dankbaar. Het ging goed. Het bleek uiteindelijk een geweldige dienst te zijn met veel vreugde, een goede lofprijzing en een geweldig mooie preek van Roger. Na de dienst "moest" iedereen de tuin verlaten. Nu samen lekker ontbijten want om 09:00 u gaat de poort weer open voor de tweede dienst die een copie is van de eerste maar niet meer life uitgezonden wordt. Er kwamen weer ongeveer een 1000-tal mensen de tuin in. Voor deze dienst moesten Debora en ik de trappen bewaken naar het graf toe opdat niemand naar het graf zou lopen, want daar stond het lofprijsteam en orkest te zingen. Na deze dienst was er nog een derde dienst. Deze is enkel voor de Scandinavische christenen want geleid in het Deens-Zweeds.... Om 12:30 ging de tuin dicht. Nog snel wat opruimen want om 13:00 u hadden we voor de lunch afgesproken in een nabijgelegen restaurant. Gezegend Paasfeest!