Laatste werkweek

Israël, Jeruzalem

De tijd bij de Garden Tomb zit er weeral op. De tijd vliegt snel. In deze laatste week zijn er niet zoveel bezoekers meer gekomen. Toch hebben we nog leuke ontmoetingen gehad. Er kwam een groepje jonge meiden uit de USA. Ze studeerden aan een Christelijke Bijbelschool in Israël. Tegelijk deden ze humanitair werk onder de holocaustoverlevenden hier in Israël. Het was leuk met hun op te trekken. Later was er een Franstalig groepje van 5 vrouwen uit Ivoorkust. Op een bepaald moment vroeg de vrouw, rechts van mij op de foto: "Wat is jullie hoofddoel hier in de Graftuin?" Ik antwoordde: "Het evangelie verkondigen aan de hele wereld, of je nu gelovig bent of niet, christen, moslim, hindoe ... Dat is ons hoofddoel." Wist ik veel welke impact deze vraag had.... "Okay, zegt ze, dan krijgen jullie onze bijdrage die we gespaard hebben." Het bleek om 2.700 USD te gaan die ze als kerk opgespaard hadden om te geven aan een mooi project in Israël. WOW! Op dinsdagavond, tijdens de fellowship van deze week, hebben Debora en ik, de hele groep verwend met een Vlaamse avond: vol-au-vent met frietjes. Lekker dus! Tussendoor is Yonina, onze huishoudster, nog even jarig. Het is haar laatste verjaardag in de Graftuin. Volgend maand gaat ze ergens anders werken. Gods zegen, Yonina! Toch even een foto van onze speciale boom in de Graftuin staande voor het graf. Als je goed kijkt, ontdek je een Christus aan het kruis. Gezicht naar boven gekeerd, de duimen omhoog. Probeer maar te ontdekken.
De week loopt ten einde. Terwijl de druiven diep blauw beginnen te kleuren en wij nog snel een fotootje schieten met een deel van het team, staande in de winkel, samen met de directeur Steve links, loopt onze periode ten einde. We kijken weer uit naar maart 2017 wanneer we terug komen.