Betwantsen of vlooien, nou moe....

Israël, Jeruzalem

Zondag was een rustdag. Het gewone stramien van iedere zondag... uitslapen, naar de kapper gaan, inkopen doen, rusten en nadien naar de King Of Kings Kerk in de Jaffastreet. Alles is gelukkig aan bod gekomen. Sommigen zullen denken: is het niet gevaarlijk in Jeruzalem rond te lopen? Dat is het in zekere zin wel, maar er is zoveel politie en leger in de straat op iedere hoek en plein dat je bijna kan springen van hoofd tot hoofd. Het geeft een veilig gevoel, maar gerust ben je nooit. Op zo'n rustige stille zondag mag je ook genieten van de lege tuin.... nou ja, leeg..... we hebben andere bezoekers. De vogels zijn de "koning te rijk" nu ze de tuin voor zich alleen hebben. Er wordt lustig een bad genomen en gespeeld. Het is aardig om te zien. Ook de kat, onze tijger, vindt het leuk. Ze kan nu lustig op jacht zonder gestoord te worden. Gelukkig zijn de vogels alert en vluchten op tijd. Ach ja, ze zal wel eens een keertje geluk hebben. Maandagvoormiddag zijn we vrij. We hebben intussen ontdekt dat we wel eens vlooien of bedwantsen in de slaapkamer hebben. De hele voormiddag wordt er gekuist. De mat onder ons bed vliegt er uit en ligt nu te "zonnen". Dat zou vlooien doden. Verder wordt alles grondig gekuist. Nou moe, de hele voormiddag er aan en geen rust. Als het maar helpt. Vanaf 12:00 u zijn we weer in de tuin om te gidsen. Een kleurrijke Indische groep gelovigen.... ik wilde graag een foto, ze gingen allemaal in pose, maar mijn accu was leeg, wat jammer. Verder nog enkele Duitse en Nederlandse groepen, een Amerikaanse er tussendoor en de dag is weer om. Vermoeid... en nu maar hopen dat de "beesten" ons gerust laten. Slaapwel.

lIEVE FAMILIE, Leuk om zo jullie te kunnen volgen. Hier is het goed ,we hebben de trouwerij van Kees en Hanneke (oudste dochter van me) achter de rug en komen nu in rustiger vaarwater. Hoor weinig van Margriet,nu ben ik ook veel van huis geweest. Wens jullie GODS zegen toe en veel liefs Lia