Tiberias: 3 daagjes rust?

Israël, Tiberias

Eindelijk wat rust en vrede na de drukke weken. We hebben een appartementje gekozen in Tiberias, met prachtig uitzicht over het Meer van Galilea. We reden met een auto via Jericho, door de Jordaan vallei, naar Tiberias. Voordat we er echter aan kwamen, hebben we eerst Beit She'an bezocht, een van die 10 Decapolis steden. Een prachtige opgraving van een Romeinse stad. Er ligt een groot amfitheater, badhuizen met mozaïekvloeren, lange lanen met hoge zuilen en andere opgravingen. Erg mooi! Het was er echter zo broeierig heet, dat we het niet lang konden uithouden. Dan maar verder naar Tiberias, waar we aan het Meer zelf even uitstapten om de voetjes in het water te zetten. Heerlijk! Toen we ons appartement vonden, bleek het inderdaad op een geweldige plek te liggen: een rustige straat, een prachtig uitzicht over de stad en over het meer en de wijde omgeving. Het appartement zelf was klein maar gezellig. Een mooie flatscreen TV .... haha, erg goed, want straks om 22:00 u spelen de Belgen hun 8ste finale tegen Hongarije op EURO 2016. Dat wordt dan mijn eerste echte wedstrijd die ik life kan volgen. Dat is echter zorg voor later. Nu gaan we eerst op zoek naar het restaurantje of de omgeving althans aan het water waar we 32 jaar geleden onze eerste St. Petrus vis gegeten hebben. Dat wordt een beetje gokken, maar we denken de plek gevonden te hebben. Het water is wel gezakt sindsdien, de kade is vernieuwd met rails, die er vroeger niet waren, maar het water en de vissen en de katten waren er nog steeds. Leuk! De St. Petrusvis was erg lekker. Het was bijzonder daar weer eens te zitten. Nu maar hopen dat de Belgen straks winnen voor een goed eindfeestje. ..... gelukkig: ze winnen met 4-0 tegen Hongarije en het was dik verdiend. Lekker slapen nu!