Laatste werkdag, pffff

Israël, Jeruzalem

Zo, de tijd gaat snel. Het is alweer onze laatste werkdag. Op zondag waren we nog in de King Of Kings Kerk in de Jaffastreet, samen met onze fijne vrienden Randy en Glenys uit Australië. Daarna een lekkere falafel op weg naar huis.
Die maandag en vandaag dinsdag zijn onze laatste werkdagen. Maandag waren er enkele leuke groepen of families. De dag begon met een Chinese groep, alweer uit de verdrukte kerken aldaar. Ze kwamen uit Beijing. De Israëlische gids, een Chinese en een fijn christen, vertaalde voor mij naar het Mandarijn. Ik heb haar dikwijls ontmoet. Toch maar even op de foto met haar. Er was ook nogal wat bezoek uit Nederland. Gezinnen met twee of drie kinderen. Bij een van hun moest ik maar goed preken want de dochters (19 en 20 jaar) waren niet zo bijbelvast, wist papa grappig te vertellen. Een foto van dit letterlijk groot gezin hierbij. . Verder was er ook een grote groep jongeren uit alle delen van de wereld, waaronder ook een Belg en een Nederlander. Deze jongeren hadden we de dag voordien ook in de kerk ontmoet. Nadien nog een Canadees gezin (Aziatische inwijkelingen blijkbaar) geleid. Met dit leuke gezinnetje fijne gesprekken gehad. De dochtertjes wisten wel wat van de Bijbel.
Vandaag was het erg rustig. Onze laatste dag doofde echter niet uit. Ik had een viertal groepjes waaronder een interessant groepje van 4 mensen bestaande uit 1 mormoon, en 3 moslims uit Jordanië. Dat wisten ze me pas op het eind te vertellen. Het was er niet aan te zien. Ze waren geïnteresseerd in alles wat met Jezus te maken had. Ook een gesprekje over Issa of Jezus of Jeshua die in alle grote godsdiensten onze Messias zal zijn. Laten we maar zien hoe God het zal uitwerken. Nadien mocht een foto met mijn allerlaatste groep tijdens deze 2 maanden echt niet ontbreken. Ze kwamen uit Nigeria. Ze waren wel een beetje fier dat ik hun dit vertelde en waren graag bereid te poseren. Bij deze.

Wat een mooie foto van dat donkere smoeltje!Omdat je bij iedereen op de foto mag Omer willen ze zich jou graag herinneren,is het een idee om je zonnebril dan af te zetten? Wat gaat de tijd snel hè?Ook fijn om weer naar huis te gaan.Lieve vrienden we wensen jullie een behouden vlucht en een vreugdevolle aankomst!Debora krijgt een extra knuffel van me en een dikke hug. Shalom!! liefs Edith

Edith 2015-07-28 20:49:39

Alles heeft zijn tijd, jullie gaan nu weer naar België toch ook fijn om de kids weer te zien en goed om in de rust en koelte te komen. Goede en behouden vlucht lieve luitjesxx Judith