Henk en Nelly Dik

Israël, Risjon Letsion

Vandaag hadden we een vrije dag. We mogen ook Henk en Nelly Dik afhalen op de luchthaven in Ben Gurion. Vanavond komen ze aan. We maken er dan maar een dagje uit van. Wat uitwaaien aan het strand moet lekker zijn. De auto die we meenamen had echter geen GPS. We zouden naar een zeeschildpadden-strand gaan kijken waar ze nesten. Dat strand lag echter afgelegen. Zonder GPS duurde het bijna anderhalf uur eer we het uiteindelijk gevonden hadden. Het strand was mooi en wel druk bezocht door toeristen. Gelukkig was het een werkdag. Van schildpadden was echter geen sprake. Een klein plekje was afgebakend waar eieren zouden liggen. De rest was voorbehouden voor zwemmen en sporten. We hebben er wat rondgelopen, pootje gebaad en gezeten. Het was leuk. Daarna zijn we naar Ikea geweest om er te gaan eten en wat dingetjes te kopen die we nodig hebben in het appartement. We mochten er ook een enquête invullen over het restaurant. Natuurlijk waren we tevreden maar toch hadden we een opmerking: als internationaal bedrijf waar ook vele toeristen graag komen, kon met zowel aan de bedieningstoog als aan de kassa ons niet helpen in het Engels.... vreemd. Dat vond de enquête-dame ook vreemd, maar ze zou het zeker meenemen. Rond 16:30 u, na nog een lekkere koffie trokken we naar de luchthaven om er Henk en Nelly op te wachten. Ze waren een half uur in vertraging. Eindelijk liepen ze door de Gate naar buiten. In mijn haast heb ik geen goede foto kunnen maken van hun aanlopen, maar een selfie hoorde er later zeker bij. We zijn nog een koffie gaan drinken en dan weer terug naar de Graftuin. We hebben zoveel bijgepraat en ook gelachen. Wat leuk om hen te ontmoeten en samen te werken. God zegene hun.