Toe aan vakantie

Israël, Jeruzalem

Enige tijd geleden was er een brandje aan de voet van de rots waar een deel van de schedel zichtbaar is. Gelukkig was het er net naast. Dat had alles te maken met al de rotzooi die er beneden aan de rots weggeworpen wordt. Vooral plastic flessen. Als dan zoiets in brand vliegt door sigaretten of weet ik wat, dan kan dat nogal wat schade veroorzaken. Na die brand hadden we de stad Jeruzalem gevraagd of dat kon opgeruimd worden. Er zou iets aan gedaan worden. Op een morgen kom ik met een groep aan Golgotha en bemerk een brand .... 'T is nie waar, he ... weeral? Maar neen hoor, deze keer was het gecontroleerd. De Stad Jeruzalem was aan haar klusje begonnen. Alle plastic flessen werden verwijderd en de rotzooi die er nog lag, werd verbrand. Mooi ... maar ook even jammer. Ik vertel mijn groepen nogal eens dat ze de rotzooi die soms in hun hart is, mogen opruimen en aan de voet van het kruis mogen werpen, net zoals al die rotzooi daar beneden. En het belangrijkste is nog dat je de rommel daar moet laten liggen. Jezus zal er dan voor zorgen. .... Euh .... en nu is die rommel er niet meer en is mijn voorbeeld weg, haha. Maar ik verwacht dat er binnenkort weer een hoop rotzooi zal liggen, de Arabieren kennende.
Na een erg drukke periode in de Graftuin zijn we toe aan vakantie. Het is weer rustig in de tuin en we mogen een paar weken naar huis om het Kerstfeest met de kinderen en kleinkinderen te vieren. Op 18 december vliegen we naar huis. Onze dochter Rifka komt ons oppikken aan de luchthaven in Eindhoven. We blijven bij haar slapen. Het kerstfeestje staat gepland op 21 december. Alle kinderen en kleinkinderen zijn er bij en het is er lekker druk. We zijn weer thuis. Het zal maar drie weekjes duren want de volgende vlucht is alweer gepland voor 8 januari 2020. Maar nu even niet aan denken. Dat is voor volgend jaar haha.