Arabieren en Joden samen voor Jezus

Israël, The Garden Tomb Jerusalem

Vandaag is het Stille Zaterdag waarbij we open waren van 08:30 tot 14:00 u. Nu ja, ... zo stil was hij niet. Het was erg druk. Vele groepen, die gisteren niet konden komen, trachtten vandaag nog binnen te lopen. Ook bezoekers die gisteren het graf niet in konden probeerden dat vandaag wel. Officieel waren er 800 bezoekers die geboekt hadden. Om 14:00 u hadden we uiteindelijk 1800 bezoekers ontvangen. ik moet je niet vertellen hoe we onder druk gewerkt hebben. Extra groepen moesten een gidsbeurt krijgen... soms was Golgotha overspoeld met bezoekers wat moeilijk was om te kunnen werken. Maar goed! Het liep allemaal nog vlot. De lunch hebben we maar overgeslagen. Om 14:00 zou de tuin sluiten omdat we de eerste Paasdienst wilden voorbereiden. We verwachten om 16:00u een grote groep van 800 Arabische Christenen en Messiaans Joodse gelovigen die tesamen een Opstandingsdienst gingen houden. Voor hun is zaterdag Paasdag. Dit is speciaal omdat hier Joden en Arabieren tesamen God loven en prijzen en Jezus (Issah-Jeshua) alle lof toezingen. De dienst werd in beide talen, Arabisch en Hebreeuws, gevoerd.
De eenheid die hier getoond werd door deze groep christenen is een geweldige boodschap voor de wereld. Kijk, ze leven samen, prijzen samen, zingen samen, hebben respect voor elkaar samen, gebruiken het heilig Avondmaal samen, ....
"Daaraan zag men herkennen dat jullie mijn leerlingen zijn, als jullie liefde hebben onder elkander!".
Johannes 17: 21-23: .. opdat zij één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt!"
Die avond was er nog de sound check voor de Easter Sunrise Resurrection Service.