Zaterdagavond dinner avond zoals gewoonlijk.

Israël, Jeruzalem

Iedere zaterdag is het vrij druk in de tuin. Vele groepen vermijden de vrijdag omwille van het vrijdaggebed en de soms onvermijdelijke blokkades van sommige wegen, zodat het moeilijk is de tuin te bereiken met autocars of zo. Dus op zaterdag krijgen we dan meestal wel meer groepen, ook al omdat op shabbat de meeste toeristische sites gesloten zijn. Wij echter zijn open en sluiten op zondag. De lokale gidsen kiezen dus meestal zaterdag. Dat was vandaag niet anders. De foto bij de start is een foto van een rustig moment tijdens de middagpauze. Laat je niet misleiden.
Na een lange en vermoeiende dag, ... zoals je kan zien ...., ..euh ..., allé ja, na een lange vermoeiende week, gaan we Iedere zaterdagavond als team ergens iets lekkers eten in een of ander restaurantje, gewoon om te socializen en elkaar op een niet-werkgebonden manier te zien. Het zijn meestal leuke avonden waarop veel plezier gemaakt wordt. We kozen vandaag voor een Pizza-restaurant in Hotel Jeruzalem, gelegen in Oost-Jeruzalem, het Arabische deel van de stad dus. Lekker eten en gezellig. Het heet Azzahra. Je kan er meer dan alleen pizza eten. Debora was echter blij met pizza, zoals je kan zien. Je kan hier Arabische specialiteiten proeven. Soms is het lekker, soms ook niet. Palestijnse Mathilda hielp ons gelukkig kiezen. Ik koos voor een lamsragout met rijst. Dat was erg lekker. De groep heeft zich erg geamuseerd. Intussen stond boven mijn hoofd een flatscreen te spelen voor aanvang van de Finale van de Champions leage tussen Barcelona en Juventus Turijn. De wedstrijd zelf hebben we niet gezien. Toen waren we al weg.
We zijn nog even aan de Damascuspoort gaan kijken omwille van het Festival of Light. Daar vertel ik morgen over. Nu maar naar bed want we zijn moe. De dag begon vanmorgen al om 6 uur.