Eerst naar de kust en daarna naar Obidos

Portugal, Óbidos

Ik had het toch goed begrepen er was gisterenavond in Fatima tegen 21.30 uur iets met lichtjes. We hoorden de klokken al luiden. Snel een trui aan en lange broek want 's avonds is het frisjes in Portugal tenminste tot nu toe. Wij dus als een sneltrein richting het grote plein en al snel hoorden we gezang.

Het plein was mooi verlicht en inderdaad er was weer een heilige mis bezig met prachtige zang. De mensen die er stonden hadden allemaal brandende kaarsjes in hun handen. Heel stemmig zo in het donker. Wij bleven even kijken en liepen nog een rondje over het plein. Mooi met al die verlichtingen om te zien. Daarna weer terug naar de camper.

Vanmorgen gingen we weer op tijd op pad richting de kust. Het was even goed zoeken om nog een CP te vinden aan de kust maar Frits had een mooie gevonden.
Eerst reden we kilometers door een duinachtig gebied. We kwamen langs mooie dorpjes en grotere plaatsen. En daar zagen we ons plekje boven op een klif vanwaar we de golven goed konden zien en via houten wandelpaden naar het strand konden. Prachtig plekje!!

En toen zagen we het bord staan dat er geen campers mochten staan.
Een plekje zoeken aan de west kust is bijna niet meer mogelijk met een camper, jammer, dan maar verder weer landinwaarts naar Obidos. Het is alleen zo jammer dat de app van de Camper Contact het niet aangeeft dat je er niet meer mag staan want zo rijd je heel wat extra kilometers.

Wij naar Obidos en dat was geen straf.
We reden de CP op bij het aquaduct, sitecode 10830. Er staat warempel nog een Nederlander. Wij zoeken onze foto spulletjes bij elkaar en lopen naar het stadje.
De toegangspoort is al een feest om te zien. Hij is aan de binnenkant helemaal bekleed met de bekende Portugese tegeltjes.
Dan gaan we aan onze wandeling beginnen. Wie iets meer van de geschiedenis wil weten kan op de link kijken; https://www.visitportugal.com/nl/node/73768

Even in het kort, het is een middeleeuws stadje dat in de 13de eeuw koning D. Dinis aan zijn vrouw D. Isabel schonk. Hierdoor werd Obidos de stad van de koninginnen van Portugal.
Het is een fraai stadje met leuke winkeltjes, veel kerkjes, prachtige bloemen en vooral prachtige smalle straatjes.
We drinken nog wat op een terrasje en daarna lopen we weer terug naar ons aquaduct waar onze camper op ons wacht.

Mooi daar en lekker warm en droog

HansenChris 2021-07-14 21:43:15

Obidos toeristisch maar de moeite waard, Portugal blijft ook voor weer een keer op ons to do lijstje staan.

Ina en Marinus 2021-07-15 15:59:38

@Óbidos lijkt met het Valkenburg van Portugal. Leuk om eens te zien.