Mooie tocht.

Spanje, La Selva del Camp

Lieve, lieve mensen wat houd ik toch van jullie allemaal! Er zijn zoveel mensen die op de knop "abonneren" hebben geklikt op ons youtube kanaal en op het duimpje omhoog. Geweldig!!!!!!
We zijn er nog niet maar ik heb er alle vertrouwen in.

Vandaag zijn we weer een stukje zuidelijker gegaan en hebben ongeveer 270 km gereden van Palamos naar La Selva del Camp sitecode 64602 . Deze code zal ik nu steeds vermelden voor de camperaars die de campercontact app gebruiken om CP op te zoeken.

De Spanjaarden verzamelen volgens mij de hele week hun afval om op zondagmorgen de brand erin te steken. Het begon al in Palamos. Ik kwam van het sanitair gebouwtje toen ik de brandlucht al rook. Op weg richting Barcelona dacht ik lage wolken te zien hangen tussen de heuvels maar nee hoor het waren enorme rookpluimen die zich verspreidde.

Toen zagen we de berg van Monserrat.
Volgens de overlevering is dit de belangrijkste en meest mysterieuze berg van Catalonië. Hij is ongeveer 50 km ten noordwesten van Barcelona gelegen en vormt de scheiding tussen de comarca's Anoia, Bages en Baix Llobregat.
Het is het oord van de Benedictijnse monniken en biedt zeer spectaculaire berggezichten over Catalunya.

De geschiedenis van Montserrat is fascinerend en begon in 880, toen een kleine groep herderskinderen een fel licht vanuit de hemel zagen neerdalen in de bergen van Montserrat. Op hetzelfde moment hoorden de kinderen de engelen zingen en de muziek vulden hun harten met een een warme vreugde.
Gedurende de hele maand na het eerste bezoek waren de ouders ook getuige van dezelfde hemelse ervaringen en konden maar één conclusie trekken. De visioenen waren een teken van God.
Een plaatselijke dominee werd naar de plaats gebracht en ook hij had dezelfde ervaringen als de kinderen en de ouders. De visioenen kwamen altijd op dezelfde plaats in een grot op de berg van Montserrat. Toen deze grot onderzocht werd door de religieuze vaders van de gemeenschap, vonden zij een afbeelding van de Heilige Maagd Maria. En vanaf die dag werd de grot een bedevaartplaats voor religieuze pelgrims.

Vandaag de dag is de plaats van de visioenen gemarkeerd door de Heilige Grot op de berg. U kunt naar de Heilige Grot wandelen en zelf zien waar deze gebeurtenissen plaatsvonden. De Heilige Grot is nu uitgeroepen tot een heilige plaats en wordt bezocht door pelgrims en nieuwsgierige toeschouwers uit de hele wereld.

Overrompeld door de ervaring renden de kinderen naar huis om de ervaring vol overgave aan hun ouders te vertellen. De ouders waren eerst sceptisch, maar wisten dat hun kinderen eerlijk en oprecht waren, dus gingen ze naar de plaats toe waar de kinderen de visioenen ervaren had

Een prachtig verhaal toch.
Wij hebben de berg alleen van afstand gezien en wie weet gaan we een volgende keer hier een bezoek brengen.

Om Barcelona te omzeilen hebben we een stukje tolweg genomen. Dat scheelt echt kilometers en tijd al hebben we van dat laatste meer dan genoeg.

We zijn op zoek naar een Repsol tankstation en ja hoor daar zien we er eentje een paar kilometers voor de CP. Nu kunnen we onze lege gasfles omwisselen en geloof het of niet maar voor € 11 hebben wij weer een volle gasfles. Dat is nog minder dan de helft dan in Nederland. waar een gasfles €28 kost.

Tegen een uur of een komen we aan bij de CP.
Een slagboom..................
Gelukkig hadden we de reviews gelezen van deze CP anders hadden we vast een probleem gehad. Ik zie het telefoonnummer van de Guardia Civil en dat moet ik bellen. Gaat gelukkig helemaal goed. Ik spreek geen Spaans en de Guardia Civil geen Engels maar met een mengelmoes van Frans, Engels en Spaans komen we een heel eind en na 10 minuten komt de agent aanrijden. Hij heeft een pinapparaat bij zich maakt notities en geeft ons de code van de slagboom. Dat is dus weer mooi geregeld.
Het is heerlijk in het zonnetje en terwijl ik een boterhammetje maak zet Frits de stoelen buiten.
Hier is een ideale plek om de drone te voorschijn te halen en Frits kan oefenen zoveel hij wil.

's Middags maken we een wandeling door het oude centrum en door de botanische tuin die we op aanraden van onze buren bezoeken. Er groeien prachtige exotische bomen en planten en de groene papegaaien kwetteren er vrolijk op los en vliegen in grote getale in het rond.

La Selva del Camp is een gemeente in de Spaanse provincie Tarragona in de regio Catalonië met een oppervlakte van 35 km². La Selva del Camp telt 5.619 inwoners.
Het is een leuke en rustige plaats.

We vermaken ons hier wel weer een paar dagen.

Leuk om jullie op deze manier te volgen en nog iets bij te leren . Prachtig Fr & El

Jo 2020-01-12 22:22:23

Apaart um te leze datste neet zoonder de pliesie op CP kins koume....good bewaak dus, gief wel 'n veileg geveul toch? Wins uuch fijn daog touw in La Selva del Camp, geneet dervaan !