Van noord naar zuid

Duitsland, Wachtendonk

Vandaag flink wat kilometers gemaakt.
Eerst van Nijhuizen naar Winterswijk. Alle kleine weggetjes hebben we gehad en het was zo mooi. Al die prachtige Friese dorpjes waar we doorheen reden, hele stukken reden we langs de waterkant waar we de mooie boten zagen liggen en varen. Dan weer wachten voor een brug die omhoog ging. We zagen de reigers en ooievaars, de paarden en de ponny's, bokjes en schapen, heel veel schapen. We kwamen zelfs een boer tegen die zijn koeien de weg liet oversteken. Mooi toch, zo relaxt.

Prachtige huizen staan er aan die waterkanten met rieten daken, je zou er zo willen gaan wonen.

Vanuit Friesland reden we Drenthe binnen. Het land van de hardwerkende turfstekers. De mouwen opgestroopt, de spieren gespannen en geen kapsones. Het bloed en zweet van de sterke veenarbeiders heeft zich vermengd met de moerasgrond van Drenthe.
Drenthe is ook bekend om zijn hunebedden die gebouwd werden met super zware zwerfkeien.

Van Drenthe reden we Overijssel binnen. De wandel en fiets provincie met zijn prachtige bossen. We reden over de Vecht, een prachtig gebied met ook weer prachtige huizen met rieten daken. We kwamen door de bossen die vandaag voor enige verkoeling zorgden, heerlijk en zo reden we naar Winterswijk de plaats waar de grootste kampeerwinkel van Nederland ligt.
We hadden een paar dingen nodig zoals ledlampjes, extra toilet cassette en ik had in hun webwinkel leuke tafeltjes gezien waarvan ik er graag 2 van wilde hebben maar ik wilde ze eerst even zien om de hoogte ervan te zien.

Geloof het of niet maar ze hadden helemaal niets wat wij zochten. De ledlampjes hadden ze niet die wij zochten. De extra toilet cassette hadden ze niet. Het type dat wij hebben wordt zeker veel gevraagd want dat rek was helemaal leeg. De tafeltjes hadden ze ook niet.

We hadden een grote kar met een pietluttig stekkertje erin. Toen eens op zoek gegaan naar een buiten isolatiemat. Wat een zoektocht. Tja er lagen matten voor de Ford, Iveco. Fiat Ducato van voor 2006 en na 2014. Wij zochten het jaar 2012 en was niet te vinden. Ik kwam er in gesprek met een mevrouw die er ook een zocht voor hun Peugot, helaas. Ze ging zelf maar eens proberen iets te maken. Dat is voor mij niet weggelegd want breng me niet in contact met een naaimachine want dan word ik echt nijdig. Een naaimachine heeft een hele foute uitwerking op mij dus ik loop er tegenwoordig met een grote boog omheen. Uiteindelijk vonden we een isolatiemat, niet helemaal wat we op het oog hadden maar het kon er mee door. Toen kwamen we nog een "slimme" gieter tegen en verdorie die leek ons echt heel slim. Een mooi tuitje eraan die precies in onze water vulopening past en draaidoppen die de gieter helemaal afsluiten zodat we zelfs een extra gieter water mee te nemen voor onderweg zonder te morsen. Is dat slim of niet.

Zo hadden we dan uiteindelijk toch weer vanalles in onze kar liggen buiten dat zielige stekkertje.

Van Winterswijk reden we richting Duitsland naar het zuiden. In de buurt van Venlo blijven we slapen. Onderweg nog wel even diesel getankt want dat scheelt weer mooi 23 cent per liter. Weer mooi meegenomen toch? Wel even een mondkapje op Frits!

Nu gaan we aan onze laatste camper-avond beginnen want morgen zullen we de laatste 100 km rijden naar huis.
Woensdag willen we thuis zijn.

Dat pakt jullie niemand weer af die paar mooie dagen Nederland is ook mooi ,maar het weer daar hangen we vanaf ,maar jullie hebben geboft ,een fijne laatste thuis rit , veel gr M.l en bert

Marielouis 2020-06-23 08:32:30

@ML, zo is dat. Voorlopig blijft het weer prima 👍

Fritsellen 2020-06-23 11:17:27

Noe zjus alles bijgeleze, geer zeet weer bijnao thoes lees iech. Moondkepkes al gebruuk zeen iech op foto. Leuk modelke en bijnao veur niks. Höb hei 12 euro miejer betaolt veur eint, veur 't geval dat...de wets 't mer noets hè? 't Geit heit weure de koumende daog t/m wiekend, dus....weurt puffe en bloze. Gooj reis, behawwe thoeskoms, blief gezoond en haw pin ! Dikke poen en knoevel XXX

Mirjam 2020-06-23 11:51:46

@ Oei Mirjam dat heb je het mondkapje duur betaald. Volgens mij zijn ze op de markt in Maastricht ook €2,50