Corona

Spanje, Aguilas

Corona, de wereld staat ervan op zijn kop. In Nederland, België, Duitsland, Spanje enz. enz.

In de namiddag kregen we te horen dat de CP in quarantaine is. We mogen naar buiten en dan bedoel ik buiten de camping maar dan mogen we niet meer terug. Hoofdwegen zijn afgesloten, campings zijn afgesloten, grensovergangen gesloten en vanaf maandagmiddag gaan alle Spaanse grenzen dicht.

In Águilas zijn schijnbaar 8 mensen besmet met het corona virus. Vanmiddag reden er zelfs geluidswagens door de straten van de plaats en in de winkels was het erg druk en natuurlijk de lege schappen die ook in Nederland bekend zijn. De mensen zijn aan het hamsteren. Zelf hebben we ook wel een voorraadje pasta, brood, aardappels, groente, vlees ach we kunnen wel even voorruit.

Het is ook wel goed dat ze alles even op slot zetten. Het is voor onze eigen veiligheid en een andere manier om de besmettingen tegen te gaan is er niet volgens mij. Mensen die morgen wilden vertrekken blijven voorlopig hier en zeggen hun afspraken af. Buiten de CP zijn we vogelvrij denken we.

Wij blijven voorlopig hier en we zien wel hoe lang het gaat duren. Niet getreurd. Samen met de andere camperaars maken we er het beste van en ons uitzicht blijft prachtig, toch?

Onze YouTube film is weer online.

Dat de grenzen maandag gesloten worden dat is hier nog niet bekend in Benidorm het is te hopen dat dit niet gaat gebeuren

R.Boogaers 2020-03-13 20:28:21

Sterkte daar.

hansenchris 2020-03-13 20:58:11

Het is inderdaad waar, wij hebben het gehoord van Gaston, ze kunnen geen kant meer uit.

Annemie 2020-03-13 21:10:27

Sterkte. Er komt een moment dat het weer voorbij is.

EdGerdieopreis 2020-03-13 21:12:19

@We maken er wel wat van en komen de tijd. Zon, zee en strand, leesboeken en bovenal, we hebben elkaar.

fritsellen 2020-03-13 21:28:43

O is het toch ook bij jullie zo ik Benbenieuwd hoe alles gaat verlopen zit ook de hele dag al binnen was geen markt ,morgen vroeg nog even boodschappen doe is geen koffie drinken in België zijn de horeca dicht waar gaat het heen ,maar het moet ,bij ons zelf geen zwemmen avond recreatie zwemmen en de diëtiste belt deze week telefoon controle Amuseer jullie maar je hebt zon en zee ,,,,

Marielouise 2020-03-13 22:23:16

Nou Fritsellen . hier gaat langzaam alles op slot . Supermarkten waren vanavond leeg , en heel veel gesloten

jo 2020-03-13 22:40:44

Hier nog volop boodschappen in de schappen , zelfs closetpapier en de mollen volop Met de wetenschap max 2 pakken / doosjes per persoon . Het onbekende maakt het moeilijk en zwaar .

Geke 2020-03-14 07:49:22

Ook camping Zutendaal zit op slot. Wij blijven toch maar hier, in deze mensen-arme omgeving. Gister nog wat inkopen gedaan, het leek wel hongerwinter! Duimen drukken en hopen dat de paniek overwaait. Blijf alert en gezond!

Fred & Els 2020-03-14 08:01:55

Er zijn slechtere plekken om te MOETEN blijven lijkt me. Met zo’n kleine groep rustig blijven staan is misschien veel veiliger dan in ‘paniek’ naar huis gaan rijden en dan voor een gesloten grens komen te staan (met hoeveel mensen ....) Heb het goed samen en blijf gezond.

Willy 2020-03-14 10:32:19

Hey, jammer genoeg overkomt het ons allen. Hopelijk hebben jullie geen verplichtingen momenteel! Maak er het beste van en genieten maar! Ronald

Ronald 2020-03-14 18:19:42

@Bedankt voor jullie berichten. Alles zit op slot en niet alleen in Spanje begrijp ik. Wij blijven zeker hier staan op de CP staan want dat is zeer zeker veiliger. We hebben elkaar en dan is het goed allemaal. We maken er wat van.

fritsellen 2020-03-14 19:21:24

Zorg goed voor elkaar dan verzorg ik jullie huisje wel. Groetjes uit maastricht❤