en dan staat daar de Friese visboer.

Nederland, Drachten

Vandaag begon de dag met regen. Mijn Oleander die ik van de kleinkinderen heb gekregen genoot met volle teugen van de druppeltjes op zijn frisse groene blaadjes. Maar hij moest weer naar binnen want we gingen weer een stukje verder en kreeg hij weer zijn plaatsje in de gootsteen om de rit te overbruggen.

We reden richting Kollum een heel leuk plaatsje. In 1873 is hier opa Wiersma, grootvader van Frits, geboren. Leuk om te kunnen zien hoe de omgeving hier is. Ooit heeft hij hier ook gelopen.

Op zoek naar een parkeerplaats om hier een wandeling te kunnen gaan maken kwamen we uit bij een winkelcentrum en wie stond daar ................. de Friese visboer met buurman kaasboer mmmmmmm. We lusten wel een visje en als ik nu daarbij de krieltjes even opwarm en een bak sla maak dan zou dat wel lekker zijn. Als we dan even bij de kaasboer nog eieren halen want die zijn op. Dat gaan we doen.
Frits gaat in de rij bij de visboer en ik ga aan het werk met de krieltjes en de sla. Alles was mooi op tijd klaar toen Frits met de buit weer bij de camper kwam.

Nadat we klaar met eten waren zijn we een rondje gaan lopen en wat zien we daar .......... een winkel met vishengels. Aha, hengels. Ieder jaar als we aan de Spaanse kust zijn zegt Frits "nu had ik een hengel moeten hebben dan had ik even heerlijk kunnen vissen."
Dan kijken we uit naar hengelsport zaken met zeehengels maar we vinden ze niet.

Zijn we thuis en eens een dagje op pad en we zien een hengelsport zaak dan is het weer, ach we kopen er wel eens een keer eentje en zo komt het dat er nog steeds geen zeehengel in de camper ligt maar dat is nu verleden tijd.

We hebben een mooie zeehengel gevonden en die ligt nu fijn in de camper te wachten om de komende winter te gaan vissen. Dat gaat helemaal goed komen.

De regen is opgehouden en de temperatuur is heerlijk. We zijn vanuit Kollum naar Drachten gereden en staan daar nu op een CP, helemaal gratis en wie staat daar ........ mensen die we in Spanje hebben leren kennen. We waren toen buren en nu zijn we weer buren. Hoe vreemd kan het gaan. Ook zij hebben hun Spaanse reis moeten afbreken i.v.m het Corona virus.
We kunnen weer even bijbabbelen.

Morgen schuiven we weer een stukje verder op.

Heerlijk hoor nog 2 weken dan gaan wij ook op pad voor 4 weken in eigen land nog veel plezier