Een zomerse dag.

Spanje, Valencia

Het wordt een echte zomerse dag vandaag en het kwik kan wel tot 28/29 gr worden en dat zomaar in maart. Hier word ik toch zo blij van. Van nature ben ik een lente mens. Ik geniet ervan als ik de knoppen aan de bomen en planten zie komen en dan als ze uitkomen en ik dat frisse jonge groen zie. Geweldig vind ik dat. Nu kun je het vandaag geen lente dag noemen maar dit is dan ook een uitzondering.
Het overwinteren in Spanje kun je vergelijken met de lente in Nederland met soms een zomerse dag ertussen door. De herfst en winterdagen laten we achterwegen tenminste de regen, hagel en sneeuw en vooral de donkere dagen.
Daar ben ik dus echt geen liefhebber van en vandaar dat dit overwinteren mij op het lijf geschreven lijkt.

Vandaag dus een zomerse dag en die gaan we benutten. We beginnen met een strandwandeling en natuurlijk ............... ja, schelpen zoeken.
Er staan verschillende vissers met hun hengels op het strand.

We eten een boterham en dan zwembroek aan en gaan met onze stoelen en handdoeken en leesboek naar het strand.
Het water is ietsje aan de koude kant maar als je er eenmaal in bent is het lekker.
We spartelen heerlijk een tijdje in de mooie blauwe zee.

Tegen vijf uur gaan we weer naar de camper en drinken ons drankje, een roseetje en een biertje en dan eens kijken wat we gaan koken met Maria Dolores Pradera op de achtergrond.