We zijn weer een stapje verder.

Nederland, Veghel

Vanmorgen een heerlijk ontbijt gehad met natuurlijk een gekookt eitje uit Kessel. Het smaakte heerlijk bijna net zo heerlijk als onze Maastrichtse eieren, haha.

Vandaag hoefden we 60 km te rijden naar Veghel. Vanuit Veghel is het morgen maar 5 à 6 km rijden naar Schijndel dus dat wordt een makkie. We staan nu op de CP Parking Hoogstraat (sitecode 56196 Camper Contact) en heerlijk dichtbij het centrum. De meeste winkels zijn dicht of je kunt er je bestelling afhalen. Ik zie ook winkels waar 1 persoon binnen mag zoals de Doe Het Zelf winkel e.d. Je ziet hier ook ontzettend veel cafetaria's en cafeetjes om eten of een koffie to go te af te halen.

Wij zijn eerst nadat we ons plekje hadden ingenomen op een van de twee camper-plaatsen op pad gegaan naar het gemeentehuis waar je een vignet moet kopen voor €5 voor 24 uur met een maximum van 72 uur.

Nadat we ons Ommetje hadden gelopen door het centrum en de binnenhaven en het mooie park waar het riviertje de Aa door stroomt was het onderhand tijd om te lunchen. Dus naar de camper, kacheltje aan, koffie erbij en na de lunch op de laptop gaan kijken en vergelijken welke fietsen het nu moeten gaan worden want morgen gaat het dan gebeuren. Het is nog een hele klus maar we zijn wel al zover dat we weten welke fietsen we willen zien en natuurlijk uitproberen. De Scamper 200 of de 400, de nieuwe Canter of toch een Scamper XL. Ik denk, dat onze keuze uit een van deze fietsen zal bestaan.
Natuurlijk ook de nodige opties bekijken zoals een accu die voldoende bereik heeft, verende zadelpen, roest werende ketting, goed gekeurde sloten en niet te vergeten tassen. Heel belangrijk om de boodschappen in te doen als je onderweg bent.

We gaan het zien morgen.

Ik zie dat je ook nog met het corona kapsel met de camper weg bent, ik heb net een afspraak gemaakt pas volgende week woensdag kan ik daar terecht.

R.Boogaers 2021-03-10 16:17:09

Benuit welke vawfietse 't goon weure. Succes in eeder geval bij 't proefrije.

Mirjam 2021-03-10 16:29:19

Gezellig smikkelen, groetjes van ons twee πŸ˜˜πŸ‘

Huub 2021-03-10 17:00:24

Els heeft vorig jaar een e-vouwbike gekocht. Bij Van Cranenbroek. Leuke fiets, want Fred gaat hem tzt ook halen. Voor 775,= euro. We zijn de 2e dag ook maar op de CP in Haaksbergen gebleven want er was markt. Altijd leuk! De visboer(in) bakte speciaal zijn lievelings(nostalgie)vis: Gebakken bokkem. Die at hij zo'n 65 jaar geleden altijd als hij met tante naar de Rotterdamse markt ging. Ook stevig gewandeld dus de dag goed kapot gekregen. Groetjes en hoop mèt ons dat de verwachte stormen ons sparen!

Fred & Els 2021-03-10 17:07:30

Leuk om jullie weer te volgen in het Brabantse. Ik ben een Brabo en in die omgeving opgegroeid 😊. Nog een tip met betrekking tot de fietsen; let op het gewicht, niet onbelangrijk 😏

EdGerdieopreis 2021-03-10 17:24:49

Onze Frits kan inmiddels de krulspelden indien, ha ha Liefs

Anja 2021-03-10 18:43:16

@Frits wil zijn haren graag nog wat laten groeien. Zou het met de leeftijd hebben te maken πŸ˜‰β˜Ί Wat het gewicht van de fietsen betreft ...... is zeker een belangrijk punt waar we op gaan letten. En wat de aankomende storm betreft ..... misschien blijven we wel beter op de vaste grond staan als we de fietsen kunnen inladen πŸ™ƒπŸ˜‰

fritsellen 2021-03-10 20:01:37

Nou vandaag was het nog een redelijke dag leuk plaatsje zo te zien morgen veel succes met het kopen van jullie fietsen

Marielouise 2021-03-10 20:03:58

@Dank jullie wel voor de leuke en informatieve reacties.

FritsEllen 2021-03-10 21:04:52

Veel succes met het uitkiezen van de fietsen. Hopelijk is het weer redelijk tot goed om een stukje te kunnen fietsen.πŸ€žπŸ€