Onze eerste dag in quarantaine

Spanje, Aguilas

Onze eerste dag in quarantaine is prima verlopen. Domingo, de CP-eigenaar houdt ons goed op de hoogte en we volgen het Spaanse en Nederlandse nieuws en hebben de Rijksoverheid reisadvies app. Een hele fijne app voor reizigers op het moment.

Aan het hek van de CP hangt nu een heel groot bord, CAMPING CORONA.
Veel camperaars zijn gisteren al vertrokken maar komen nergens meer terecht. Campings laten geen nieuwe campers meer toe en de wegen zijn overvol. Buiten het hek van de CP ben je vogelvrij verklaard.

Vanmorgen kwamen een paar campers aan rijden om te vragen of ze hier de camping op mochten maar Domingo houdt de wacht en het hek gesloten. Helaas. Ik hoorde van mensen die ook nergens meer terecht konden en zelfs door de politie werden weggestuurd op vrije CP. Nu stonden ze bij een afvalhoop want tja waar ga je naar toe.

Op de camping wordt er natuurlijk veel gesproken over wat te doen. Vertrekken of hier blijven, wij hebben besloten om gewoon te blijven staan want wat moet je als je buiten de hekken bent. Hier hebben we alles wat we nodig hebben. Stroom en water en vooral elkaar. We maken er wat van en daar begonnen we vandaag al mee.

Piet was jarig. Piet is 66 jaar geworden en dus gingen we gezellig op de koffie bij Piet en Marion. Na de koffie werd het een soort van Amerikaanse fuif en ieder haalde wat op. We moesten tenslotte rantsoeneren, dachten we nog.
Tot Domingo ons kwam vertellen dat we best even met de fiets naar het dorp mogen voor boodschappen maar het is niet de bedoeling om te gaan fietsen door de omgeving of te gaan wandelen. Een half uurtje dan. Dat is toch weer goed nieuws. We moeten wel goed de handen wassen en niet de te drukke supermarkt bezoeken. Het is hier net zoals het in Nederland is. Ook een run op toiletpapier, haha.

We hebben het niet slecht hoor en we zitten hier veilig en verder vooral niet in paniek raken want dat kunnen we niet gebruiken.

Na de verjaardag mijn was eindelijk eens allemaal opgeruimd want die was onderhand nu wel droog en daarna nog even over het strand gelopen waar Frits de drone weer even in de lucht kon laten en daar zien we 2 mede camperaars druk in de weer met hun vishengels. Wat zouden we vanavond eten ..............................?

Jammer maar er lag geen vis vanavond op ons bord.

Frits is bezig met ons filmpje te monteren. Zodra het online staat op YouTube zet ik hier de link weer. Wil je niet zo lang wachten ga dan naar YouTube naar ons kanaal - FritsEllen Camper Reizen-. Als je abonneert dan krijg je vanzelf bericht als het filmpje online staat.

Wij gaan morgen naar huis tenminste naar Frankrijk, we wachten niet tot maandag dat alles afgesloten gaat worden, dus na morgen adios Spanje tot volgend jaar want het was toch wel lekker hier maar on na 3 weken naar Nederland te gaan is wel wat minder maar het is zo en we zitten er alle mee met dit ongemak. Voor jullie hopelijk nog een fijn verblijf in Spanje

R.Boogaers 2020-03-14 21:14:47

Wel vervelend maar knap hoe jullie het oppakken. Hou je haaks👍

hansenchris 2020-03-14 21:17:15

Bij uuch is 't beter vertoeve es hei, lekker genete vaan 't zönneke en gezelsjap. Gooj beslissing um op de plek te blieve boe geer noe zit. Daoneve moot iech uuch toch wel mien compleminte geve wee geer 't oppak dao !! Veer leze us wel weer. Haw uuch good ! XXX

Mirjam 2020-03-14 22:10:38

Het is mij allemaal wat we kunnen ook het beste binnen blijven in België alles dicht maar ze komen wel naar maastricht raar he ,,,de suppermarkten een ramp ,,,bijna niks onze kennissen vertrekken eigenlijk 1 april maar ik denk niet dat het lukt wij 20 april ben benieuwd ,,,,geniet maar ,,,met zon en zee is niks anders op