Weer verder naar het zuiden.

Frankrijk, Millau

De volgende dag wordt het verplichte bord voor Spanje achter op onze fietsen vastgemaakt.
We zien via internet dat er code geel is afgegeven bij Millau.
IJzel, sneeuw, glad ........ Wij willen via het prachtige viaduct rijden en zitten er niet op te wachten dat we overvallen worden door sneeuw en/of ijzel.
We komen hier en daar plekjes tegen met sneeuw. Niet veel maar het wordt ook kouder en rond half 5 komen we dan bij het prachtige viaduct.

Het viaduct is lang met een zesvoudige tuibrug met 7 pylonen, waarvan de hoogste 245 meter is. Het brugdek ligt maximaal 270 meter boven de rivier de Tarn. De brug bestaat uit vijf overspanningen van 342 meter en de eerste en laatste overspanning van 204 meter. De pylonen zijn tussen 77,5 en 245,0 meter hoog. De masten van de tuibruggen zijn 87 meter hoog bovenop de pylonen, wat de totale hoogte van de hoogste mast 343 meter maakt, hoger dan de Eiffeltoren, waar de masten vaak mee vergeleken worden.
Het is de hoogste brug van Frankrijk.

We rijden door het tolpoortje want hier betaal je to. Voor de camper is dat € 12,90 in de wintermaanden.

Het liefste willen zo dicht mogelijk bij de Middellandse zee zien te komen want daar vriest het niet en dus rijden we verder richting Beziers, Narbonne waar we een camperplaats vinden bij Vinassan. Aire Municipal Vinassan