Mooie dagen

Nederland, Voorst

Gisteren hebben we weer een mooie dag gehad.

Het begon al vroeg toen de imker naar zijn bijenkorven kwam op de boerderij van de CP. Best interessant om eens die zwermen bijen te zien en al die honing wat het bijenvolk op de raten had geproduceerd. Frits mocht er een filmpje van maken en ik foto's.
Je kunt er gerust dichtbij terwijl die bijen rond vliegen als je maar uit de vliegroute blijft van het volkje. De imker had een of andere soort "pijp" in de mond waarmee hij steeds rook over de bijen blies. Het schijnt dat de bijen dan rustiger worden zich dan vol honing zuigen en daardoor minder steek-lustig worden. De beste man heeft Frits ook de koningin aangewezen zodat de koninklijke hooguit op de film kon. Mooi om te zien.

Na ons bijenavontuur zijn we naar Olst gefietst. Het was 23 km heen en 23 km terug. We zijn in Olst de oudste broer (en schoonzus) van Frits gaan bezoeken. Altijd weer gezellig en het weer was er uitermate geschikt voor. We hebben heerlijk in de tuin gezeten. De route naar Olst ging via Deventer. We hebben hele stukken over de dijk gefietst en zagen weer de nodige ooievaars op hun nesten zitten. Ook nog even op een bankje gezeten en zo hopen we de zadelpijn een beetje in toom te houden, haha. In Wijhe zijn we via het pont naar de overkant gegaan en werden zo nog getrakteerd op een boottochtje. Leuk toch.

Op onze terugtocht zijn we in Deventer en daar op het pontje gegaan en warempel daar kwamen we zo maar op het nieuwe elektrische pont terecht. Je maakt wat mee op zo'n fietstocht. In Deventer was het wel vreselijk druk met jonge mensen die allemaal in het gras langs de oevers van de IJssel zaten. Ze zaten op dekens met groepen bij elkaar te praten, eten en drinken. Ongelooflijk zo druk als het was en dat in deze tijd.

Tegen 20 uur kwamen we weer thuis. Het was al aardig frisjes geworden maar wij waren er op voorbereid.

Vandaag is onze laatste dag op de CP aangebroken. Morgen vertrekken we weer richting huis.
We hebben vandaag een beetje schoongemaakt, het bed verschoont enz. enz. ach er is altijd wel wat te doen al is het de inhoud van kastjes verplaatsen waarvan je denkt dat het handiger zal zijn in het gebruik. Als de camper morgen weer de stalling in gaat staat hij zo weer klaar voor vertrek als het weer mooi weer gaat worden.

Na onze klus-ochtend zijn we nog een stukje gaan fietsen naar Klarenbeek. Mooie omgeving en prachtige fietspaden door de bossen, langs weilanden, bruggetjes ach het is gewoon heerlijk om te fietsen op de Veluwe. Onderweg weer een mooi bankje genomen. Het waait wel hard maar uit de wind was het heerlijk en dan wel in het zonnetje.

Voorlopig gaan we thuis weer even genieten en hopelijk kunnen we weer snel op pad.

Wij stonden in Wageningen en wilde naar Nijkerkerveen. CP vol, geen plek. Toen naar De Kolke in Voorst, dachten wij.......... Wij zijn er niet uitgekomen met de puzzelomleiding en na circa 15 km omleidingen besloten naar Zutphen-CP Houtwal te gaan. Was bij onze eerste 4 keer dat we er waren 2,= euro/24 u. Inmiddels naar 12,50 euro! Zonder service, die gaat betaald via AanUit-app. Zagen we niet zitten dus naar CP De HeicoHoeve, in het buitengebied aan de zuidrand van Zutphen. Leuke plek! We wensen jullie Fijne Paasdagen of Ziëlige Poajsse. Wij blijven nog even zwerven en houden van deze trip nog geen blog bij. Weinig echt boeiends te vertellen,,,,,,,,,, Groeten!!!!

Fred & Els 2021-04-02 13:51:34

Het ziet er heerlijk uit, dat doen jullie goed. Voorlopig zit het er voor ons nog niet in. Na voorspoedige revalidatie van de knieoperatie van 19-1 (ging al alleen op de fiets weg) heb ik nu tijdens de dagelijkse wandeling mijn enkel gebroken. Zit in het gips thuis en wordt 7-4 geopereerd. Balen natuurlijk de plannen maar verschoven verderop het jaar in.

Ina en Marinus 2021-04-02 14:20:25

@ Fred en Els, vandaag waren de omleidingen voor een gedeelte opgeheven alleen waren er weer nieuwe als je vanuit Apeldoorn zou komen. Wij hebben ook heel wat rondjes gemaakt afgelopen maandag toen we er aankwamen. In Zutphen aan de Houtwal hebben wij ook gestaan en idd zijn de prijzen daar schrikbarend de lucht in gegaan. Ons zien ze er niet meer en jullie dus ook niet en wij zijn niet de enigste. Ook voor jullie mooie Paasdagen. @Ina en Marius, dat meen je niet. Wat erg. Eerst je knie en nu je enkel. Heel veel sterkte voor volgende week.

fritsellen 2021-04-02 16:33:07

Wat beleven jullie toch heel mooi en Nederland ,,,, we wensen jullie morgen een goede terug komst thuis en hopend dat het gauw weer het weeris om wegtegaan gr fijn paasdagen thuis ben gevallen zit nu met een dikke knie en enkel niet de woning uit bert moet boodschappen doen ,,,,

Marielouise 2021-04-02 17:18:42

@Marielouise, dank je. Wat heb je nu toch een pech en dat ook nog met de paasdagen. Hopelijk gaat het snel de goede kant op met je knie. Dikke knuffel voor je.

fritsellen 2021-04-02 18:56:55

Leuk jullie verslag te lezen. En fijn dat jullie zulk mooi weer hebben gehad. Knap zo'n fietstocht 👍