Fietsen

Spanje, Hondon de las Nieves

De dag begint met een heerlijk ontbijtje met een vers stokbrood. Wat is dat toch heerlijk.
Na deze heerlijke verwennerij gaat het werk beginnen. Nou ja, werk ................ de wasmachine doet het werk. Hij is niet in gebruik door andere gasten dus kan ik hem vullen. En terwijl alles lekker in het zonnetje hangt te drogen gaan wij er met de fietsen vandoor.

Hondos de las Nieves gaat het worden.
Ik heb al zo vaak die naam horen vallen en de weg erheen is mooi geasfalteerd is me verteld en daar houd ik van. We moeten 11 km fietsen dus dat valt mee.
Het wordt een mooie fietstocht. Het is hier zo rustig. We fietsen langs olijfbomen en veel druivenstruiken, heel veel. Om ons heen zien we de heuvels, de ene wat hoger dan de ander. Het is adembenemend.

Dan fietsen we zo Hondon de las Nieves binnen. Wat een gezellig plaatsje is dat.
Eerst naar het kerkplein en dat is even een flinke klim. De kerk is dicht maar we kunnen door een raam naar binnen kijken. Van hieruit kunnen we kunnen over het plaatsje kijken. Als we uitgekeken zijn gaan we weer naar beneden. We zetten onze fietsen in een zijstraatje neer en gaan lopend verder.

We komen langs een winkeltje met Nederlandse, Belgische en Engelse producten. Ze verkopen hier krentenbrood en allerlei ander Nederlands brood, frikandellen, bitterballen, kersenvlaai, Nederlandse kaas al vind ik de Spaanse kaas ook echt heerlijk. Er staan maar een paar rekken en een diepvrieskist in de ruimte bij het makelaars kantoor waar het winkeltje in is gehuisvest.

Het is een warme dag vandaag wel 23 graden en we zoeken een plaatsje op in de schaduw op een van de gezellige terrasjes en nemen een heerlijke koude cerveza. Dat hebben we wel verdiend.
Daarna beginnen we weer aan de terugreis en rijden nog even langs de Hyperber (supermarkt) en nemen lasagna mee voor het eten van vanavond. Dat hoeven we maar te warmen. Tegen half 6 komen we weer thuis.
Frits gaat aan de lasagna beginnen en ik ga de was eens binnenhalen want is nu wel droog.
Nog even een praatje maken met Jan en vragen hoe het met zijn vrouw gaat die nog altijd in het ziekenhuis ligt. Ze is nog erg ziek. Ze heeft wondroos en daarbij nog een bacterie die maar geen afscheid van Els wil nemen. Voorlopig komt Els nog niet terug naar huis.

Mooi daar, wij vertrekken maandag over een week naar Spanje en wie weet komen we daar ook uit. Nog veel plezier daar op de CP in La Romana

R Boogaers 2020-02-11 20:25:53

@R Boogaers, ik kan het jullie aanbevelen. Nu eerst de voorbereidingen voor jullie en die zijn ook heerlijk.

Fritsellen 2020-02-11 20:37:25

Wat fijn zo'n fietstocht en leuke foto's.

hansenchris 2020-02-11 20:53:13

Weer een heel leuke en fijne dag hier wind en hagel buien .... gr M.l

Marielouise 2020-02-11 20:56:34

Mooie foto's en lekker weer. Geniet ervan

Bertenanja 2020-02-11 21:19:35

@Marielouise het wordt tijd dat jullie gaan vertrekken.

Fritsellen 2020-02-11 21:29:29

Wat heerlijk klinkt het om daar in de zon te fietsen helaas hier geen zon maar veel water en hagel en wind. Geniet ervan !

Jovita 2020-02-11 21:39:15

Wat 'n bofkoonte zeet geer toch....hei hagel, nate snie en behuurlek get wind...en weer eine, dee behuurleke winde geit laote, op koms...de batteraof Dennis kump deraon. Leve wie God in Fraankriek....eh Spanje ;-) Geneet dervaan ! Dikke poen XXX